Akdeniz ve Güneydoğu Avrupa Ülkeleri Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Turizm Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Karşılaştırmalı Hukuk Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi
DERSİN KODU |
DERSİN ADI |
DERSİN İÇERİĞİ |
TRM 1001 |
TURİZME GİRİŞ |
Küresel, topluluk, metropol, kent ve kırsal alanlarda turizm destinasyonlarının geliştirilmesiyle ilgili sosyo-ekonomik planlama sürecinin analizi. Turistlerin ihtiyaçlarını karşılamak için politika ve ürün geliştirme, yenilenme ve tesislerin ve hizmetlerin geliştirilmesi. Bu ders, turizmin gelişmekte olan bir ekonomiye entegrasyonunda yer alan ayarlama sürecini ve başlangıçtan başlayarak gelişimin yönlendirilmesinde doğal olan proje yönetimi becerilerini içerir. |
TRM 1003 |
DÜNYA DESTİNASYONLARI |
Yeni yerler keşfetmek, yeni kültürleri tanımak bir o kadar insan zihnini yenileyen ve harekete geçiren bir eylem. Bu ders, dünya destinasyonlarının, neden büyüleyici olduklarını, ziyaretçilere neyi sunduklarını ve destinasyon yönetimi örgütlerinin destinasyonları iyi bir şekilde yönetmek için ne yapmaları gerektiğini ele alır. |
TRM 1005 |
HİJYEN, SANİTASYON VE İŞ GÜVENLİĞİ |
Bu ders, öğrencilere konaklama sektöründeki sunulan yiyecek ve içecek servisinin sanitasyon, hijyen ve iş güvenliği ile ilgili konularını tanıtır. Ayrıca, öğrencilerin gıda güvenliği ve hijyen uygulamalarını keşfetmelerini sağlar. Derslerde öğrencilere el yıkama gibi temel konulardan, gıda kaynaklı hastalıklara, gıda mikrobiyolojisine, bulaşmaya, gıda güvenliği yönetim sistemlerine (HACCP) ve gıda üretim ve servis ekipmanlarının temizliği ve bakımı ve personel hijyeni gibi daha karmaşık konulara kadar öğretilmesi amaçlanır. Bir restorandaki satın alma, hazırlama, taşıma, pişirme, bekletme, depolama ve servis gibi gıda akışı aşamaları sırasında ortaya çıkabilecek potansiyel riskler ve bunlara yönelik önleyici ve kontrol tedbirleri örnek olay çalışmalarının yardımıyla ayrıntılı olarak verilmektedir. Ek olarak, çalışanlar için risk oluşturabilecek belirli tehlikeler (kesikler, yanıklar, kaymalar ve düşmeler, elektrik çarpması vb.) de ele alınmaktadır. |
TRM 1007 |
TEMEL OFİS PROGRAMLARI |
Ders kapsamında, öğrenciler bilgisayar kullanımı gerektiren derslerinde ve sektörde ihtiyaç duyacakları MS office programları konusunda bilgi sahibi olmaktadır. Öğrenciler ders içerisinde uygulamalı olarak Google forms, Outlook, Word, Excel ve Powerpoint araçlarını kullanmakta ve analiz etme, raporlama ve sunum yapma becerilerini geliştirmektedirler. |
TRM 1009 |
TEMEL MATEMATİK |
Bu ders, öğrencilerin temel matematik anlayışını geliştirmek ve bazı matematiksel kavramlara aşina olmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Derste doğal sayılar, tam sayılar, kesirler ve karmaşık sayılar, ondalık sayılar, oran-orantı ve ölçüm anlatılmaktadır. |
TRM 1002 |
YÖNETİME GİRİŞ |
Bu ders, alanla ilgili teknik terimleri tanıtırken, yönetimle ilgili ana akım anlayışları da tartışmaktadır. Ders boyunca kullanılan örnek olay incelemeleri ve tartışma sorularının, öğrencilerin dersle ilişkili deneyimlerini ortaya çıkarması beklenmektedir. Buna göre yönetimin doğası, yönetim yaklaşımları, liderlik becerileri, organizasyon türleri, örgüt kültürü, çalışan performansının ölçülmesi gibi konular üzerinde durulmaktadır. |
TRM 1004 |
İLETİŞİMİN İLKELERİ |
İletişimin ilkeleri dersi, etkin iletişim kanalları, iletişim teorisi, iletişim sorunları ve etkin iletişim ile ilgili konuları kapsamaktadır. Kültürel farklılıklar, sözlü ve sözsüz iletişim, vücut dili, dinleme, geri bildirim, dilin kullanımı, algılama, empati, kişilik farklılıkları, etkin sunum yapma gibi konular bu ders kapsamında ele alınmaktadır. |
TRM 1006 |
OTEL OPERASYON YÖNETİMİ |
Bu ders kapsamında ilk olarak otelciliğin tarihsel süreci ele alınmaktadır. Daha sonra, otel bölümleri olan insan kaynakları, finans, gelir yönetimi, ön büro, kat hizmetleri, satış ve pazarlama ve yiyecek-içecek bölümleri üzerinde durulmaktadır. Ayrıca bazı haftalar ilgili departman müdürleri misafir edilerek, öğrencilerin dersle ilişkili bilgilerinin artırılması ve farklı bir bakış açısı kazandırılması beklenmektedir. |
TRM 1008 |
SAHA GEZİSİ VE ORYANTASYON |
Saha gezileri, oldukça etkili bir öğretim aracı olarak kabul edilen turizm yönetimi programlarının bir bileşenidir. Eğitim turizmi olarak da adlandırılan saha gezileri, bir sınıf okul dışı bir ortamı ziyaret ettiğinde gerçekleşir. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin farklı turizm destinasyonlarında otantik öğrenme deneyimleri yaşamalarını sağlamaktır. |
TRM 2001 |
YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ |
İşletmelerde bir yemek servisi yönetiminin iç işleyişinin açıklanması ve analizi; sanayi ve sağlıkla ilgili tesisler. Yemek servisi organizasyon yapılarının sunumu ve analizi; iş tanımları; iç kontroller; dahili sistem tasarımı; özel yemek servisi ekipmanı hususları. Faktörlerin otel gibi alanlar bağlamında analizi; havayolu ikramı, diğer ulaşım ikram hizmetleri; eğitim kurumları ve sözleşmeli yemek servisi yönetimi. Yukarıda belirtilen operasyon türlerine saha ziyaretleri. |
TRM 2003 |
SEYAHAT ACENTESİ OPERASYON YAZILIMI |
Bu ders kapsamında, seyahat acentesi ilgili teknik terimlerin yanı sıra, oteller ve acenteler arasında yapılan kontratın uygulamasını öğretilir. Ayrıca, rezervasyon ve operasyon konuları üzerinde durulmaktadır. |
TRM 2005 |
PAZARLAMAYA GİRİŞ |
Bu ders, pazarlamanın temel kavramları ve konularına değinmektedir. Bu doğrultuda arz, talep, ihtiyaç, memnuniyet, pazarlama karması elemanları, işletme makro ve mikro çevresi, pazarlama stratejisi, ürün geliştirme süreci, tüketici ihtiyacı oluşma süreci, sürdürülebilirlik ve modern pazarlama araçları üzerinde durmaktadır. |
TRM 2007 |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
Bu ders, farklı analiz seviyeleri aracılığıyla örgütsel davranışın (OB) sistematik bir anlayışını sunar. Bu farklı analiz seviyeleri; bireysel, grup ve örgütsel olarak tanımlanmaktadır. OB multidisipliner bir yaklaşım olduğu için öğrenciler, çalışan tutumları, çalışan algıları, motivasyonları gibi birey psikolojisi hakkında bilgilendirileceklerdir. Grup davranışlarının yanı sıra kişilerarası çatışmalar, müzakere, güç ilişkileri tartışılacaktır. Bireysel veya grup eylemi nedeniyle sosyalleşme, stres ve değişim yönetimi gibi örgütsel sonuçlar değerlendirilecektir. Sonuç olarak, öğrenciler iş hayatındaki çeşitli davranışsal ve algısal faktörleri akademik bir bakış açısıyla kavrayabilecekler. |
TRM 2009 |
FİNANSAL MUHASEBE |
Bu ders bilgisayar laboratuvarında veya sınıfta yürütülen proje yönetimi dersidir. |
TRM 2002 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞI |
Tüketici davranışını anlamak, başarılı pazarlama politikalarının temelidir. Tüketiciler, satın almalarını etkileyen pazarlama uyaranlarına maruz kalmaktadır. |
TRM 2004 |
MALİYET YÖNETİMİ |
Bu ders, öğrencinin çeşitli yemek servisi sistemlerinde yemek servisi yönetiminin bileşenlerini değerlendirmesini sağlayacaktır. Öğrenci, maliyet ve satış kavramlarını ve bunların kârla ilişkisini öğrenecektir. Öğrenci, maliyetlerin ve karların nasıl hesaplanacağını öğrenecek ve yiyecek, içecek ve iş gücü kontrolü için kontrol kavramı faktörlerini uygulayacaktır. |
TRM 2006 |
OTEL OPERASYON YAZILIMI |
Bu ders kapsamında, otelcilik ile ilgili teknik terimlerin yanı sıra, walk-in, online, acente ve grup rezervasyonları öğretilir. Ayrıca, folio işlemleri, oda değişimi, hesap bölme, faturalama, kontrat girme, banket operasyonu, housekeeping, CRM ve operasyonla ilgili çeşitli raporlar üzerinde durulmaktadır. |
TRM 2010 |
STAJ I |
Bu ders Antalya Bilim Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin yapmak zorunda oldukları, süresi, dönemi ve staj yönerge esasları, bu esaslarda tanımlanan ve yine bu esaslarda belirtilen niteliklerdeki bir işyerinde çalışmayı kapsamaktadır. |
TRM 3001 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Hizmet organizasyonunun gereklilikleri, pazarlama kavramlarının uygulanması, hizmet endüstrisinde yöntem ve teknikler, pazarlama fonksiyonunun idaresi, hizmet endüstrisinde pazarlama bileşenlerini yönetmek, hizmetlerin fiyatlandırılması, kalitesi, ve hizmet süreç yönetimi kavramları ders kapsamında ele alınmaktadır. |
TRM 3003 |
YÖNETİM MUHASEBESİ |
Konaklama ve turizm yöneticileri ve liderleri olmak için, işletmenin yönetimsel portresini anlamak gerekir. Bu ders, GPA hedeflemesi ve kendiniz için müfredat planlaması ile karar verme sürecini, parametrik bütçeleme ve şelale grafiği ile sapma analizini, mezuniyetinizi ve mezuniyet sonrası kariyerinizi tasarlamaya başlamak için kişisel SWOT'unuzu anlamanıza yardımcı olacaktır. |
TRM 3005 |
SEYAHAT ENDÜSTRİSİ |
Bu derste, tur operatörleri ve seyahat acentalarının görev ve sorumlulukları, tur paketlerinin hazırlanması aşamaları anlatılmaktadır. Seyahat endüstrisinde taşımacılık modları, hava taşımacılığının payı ve önemi, hava taşımacılığı sektörünün dünyada ve Türkiye'de gelişimi incelenmektedir Ayrıca Seyahat dokümanları, pasaport ve vize türleri, deporte kayramları anlatılmakta ve seyahat endüstrisinde yeni teknolojiler ve yeni trendler anlatılmaktadır. |
TRM 3007 |
TURİZM EKONOMİSİ |
Turizm Ekonomisi dersinin içeriğini, turizm talebi, turizm arzı, turizmin ekonomik etkileri oluşturmaktadır. Ekonomik etkiler kapsamında havayolları, konaklama, tur operatörleri ve seyahat acentaları, ulaşım, cruise endüstrisi gibi alanlar ayrı ayrı ele alınmaktadır. Bu ders kapsamında turizmin ekonomik etkileri, Türkiye ve dünya bazında incelenmektedir. |
TRM 3001 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Hizmet organizasyonunun gereklilikleri, pazarlama kavramlarının uygulanması, hizmet endüstrisinde yöntem ve teknikler, pazarlama fonksiyonunun idaresi, hizmet endüstrisinde pazarlama bileşenlerini yönetmek, hizmetlerin fiyatlandırılması, kalitesi, ve hizmet süreç yönetimi kavramları ders kapsamında ele alınmaktadır. |
TRM 3003 |
YÖNETİM MUHASEBESİ |
Konaklama ve turizm yöneticileri ve liderleri olmak için, işletmenin yönetimsel portresini anlamak gerekir. Bu ders, GPA hedeflemesi ve kendiniz için müfredat planlaması ile karar verme sürecini, parametrik bütçeleme ve şelale grafiği ile sapma analizini, mezuniyetinizi ve mezuniyet sonrası kariyerinizi tasarlamaya başlamak için kişisel SWOT'unuzu anlamanıza yardımcı olacaktır. |
TRM 3005 |
SEYAHAT ENDÜSTRİSİ |
Bu derste, tur operatörleri ve seyahat acentalarının görev ve sorumlulukları, tur paketlerinin hazırlanması aşamaları anlatılmaktadır. Seyahat endüstrisinde taşımacılık modları, hava taşımacılığının payı ve önemi, hava taşımacılığı sektörünün dünyada ve Türkiye'de gelişimi incelenmektedir Ayrıca Seyahat dokümanları, pasaport ve vize türleri, deporte kayramları anlatılmakta ve seyahat endüstrisinde yeni teknolojiler ve yeni trendler anlatılmaktadır. |
TRM 3007 |
TURİZM EKONOMİSİ |
Turizm Ekonomisi dersinin içeriğini, turizm talebi, turizm arzı, turizmin ekonomik etkileri oluşturmaktadır. Ekonomik etkiler kapsamında havayolları, konaklama, tur operatörleri ve seyahat acentaları, ulaşım, cruise endüstrisi gibi alanlar ayrı ayrı ele alınmaktadır. Bu ders kapsamında turizmin ekonomik etkileri, Türkiye ve dünya bazında incelenmektedir. |
TRM 3002 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
İnsan Kaynakları Yönetimi dersi içeriğini insan kaynakları yönetim fonksiyonları, insan kaynaklarını planlama, iş analizi, iş tanımı, iş özellikleri, iş tasarımı, işe alma, seçme, oryantasyon, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, ücretlendirme, disiplin, mülakat yapma gibi konular oluşturmaktadır. |
TRM 3004 |
GELİR YÖNETİMİ |
Konaklama ve turizm yöneticileri, nispeten sabit bir ürün arzının ve değişen tüketici talebinin satışına bağlı olarak, firma gelirlerinin maliyet etkin bir şekilde nasıl maksimize edileceğine ilişkin stratejik ve proaktif kararlar almaktan sorumludur. Yöneticiler, hizmet tabanlı bir ürünün zamana duyarlı veya çabuk bozulan doğası nedeniyle konaklama endüstrisindeki temel ürün gelir maksimizasyonuna kritik önem vermelidir. Bu tür mali değerlendirme, amacın maksimum gelir elde etmek olduğu firmanın gelir yönetimi sistemi içinde bulunur. |
TRM 3010 |
STAJ II |
Bu ders Antalya Bilim Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin yapmak zorunda oldukları, süresi, dönemi ve staj yönerge esasları, bu esaslarda tanımlanan ve yine bu esaslarda belirtilen niteliklerdeki bir işyerinde çalışmayı kapsamaktadır. |
TRM 3051 |
TARİHİ ŞEHİRLER VE TURİZM |
Bu ders antik şehirlerin neden önemli olduklarını, tüketicilere neyi temsil ettiklerini ve bunları doğru yönetmek için kuruluşların ne yapması gerektiğini ele almaktadır. |
TRM 3053 |
İNOVASYON VE YARATICILIK |
İnovasyon ve yaratıcılık dersi kapsamında, inovasyon ve yaratıcılık konularının içerikleri tartışıldıktan sonra, bu yaklaşımların turizm ve ağırlama endüstrisi kapsamında nasıl ele alınabileceği tartışılmaktadır. Mevcut örnekler gözden geçirilmekte ve geliştirilebilecek öneri ve fikirler üzerinde çalışılmaktadır. Turizm ve ağırlama sektörüne inovatif bir yaklaşım geliştirmenin önemi ve uygulama çalışmaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
TRM 3055 |
TURİZM REHBERLİĞİ |
Hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde şehir sokaklarından kültürel miras ve turizm çekicilik alanlarına, üst düzey turistik konaklama tesislerinden ulusal park kamp alanlarına rehberli turlar düzenlenmektedir. Tur rehberleri genellikle turizmin diğer paydaşları tarafından turizm ürününün ve deneyiminin önemli bir parçası ve bazen de anahtar oyuncusu olarak görülmektedir. Tur rehberleri ile her turizm destinasyonunda karşılaşılabilir. Hem turizm endüstrisinin içindeki hem de dışındaki neredeyse herkes bir 'tur rehberi' terimine ve kişisine aşinadır. Ancak çok az kişi bir tur rehberinin ne yaptığını ve nelerin “tur rehberliği” mesleğini oluşturduğunu tam olarak bilmektedir. Bu kapsamda bu dersin içeriği, turizm rehberliği konularının kapsamlı ve güncel bir şekilde ele alınmasını sağlamaktır. |
TRM 3057 |
HAVAYOLU YÖNETİMİ |
Bu derste havalimanları ve terminallerde yolcu ve uçaklara verilen hizmetler ile yolcu hizmetlerinde yeni teknolojiler tanıtılmakta, bu hizmetler havalimanı hizmet düzeyi ve yolcu memnuniyeti açısından değerlendirilmektedir. Turizm işletmeciliği açısından, havalimanlarının işletme maliyetleri ve yatırım maliyetleri de dahil olmak üzere tüm gelir ve gider kalemleri incelenmektedir. Havalimanlarının mülkiyet yapısı ve özelleştirme uygulamaları incelenmektedir. |
TRM 3052 |
EĞLENCE VE REKREASYON YÖNETİMİ |
Rekreasyon genellikle boş zaman etkinlikleri ve uğraşları olarak düşünülür ve ister parkta gayri resmi bir oyunda isterse başkaları tarafından daha resmi olarak organize edilmiş olsun, genellikle daha organize olma eğilimindedir. Rekreasyon, oyun ya da eğlenceden daha kurumsal bir karaktere sahiptir. Bununla birlikte, rekreasyon yeniden yaratma olabilir: canlanmaya yol açan içsel bir tüketim deneyimidir. Bu anlamda, rekreasyon deneyimi yenilenir, geri yüklenir ve "yeniden şarj edilir". Eğlence, çeşitli şekillerde algılanır- zaman, aktivite, deneyim veya iyi oluş hali olarak. Oyun ve rekreasyonu kapsayabilir ve gündelik veya ciddi olabilir. İdealist anlamıyla boş zaman, göreceli özgürlük içinde seçilmiş, kişisel olarak tatmin edici ve doğuştan değer taşıyan ve bir bireyi kendini gerçekleştirmeye yöneltme potansiyeline sahip ve nihayetinde kendi kendini gerçekleştirme yolunda bir rol oynayan aktiviteler olarak algılanabilir. |
TRM 3054 |
DİJİTAL PAZARLAMA |
Bu ders, temel pazarlama bilgi ve becerilerine sahip lisans öğrencileri için ileri düzeyde bir pazarlama dersidir. Ders kapsamında, çeşitli dijital kanallar aracılığıyla satın alma sürecinde müşteri motivasyonunu anlamada müşteri odaklı olmanın oynadığı bütünleyici rol vurgulanacaktır. Konaklama sektörü ile ilgili özel örnekler verilecektir. |
TRM 3056 |
KÜLTÜR ROTALARI |
Ders, geniş bir tanımsal pencereden, Türkiye, Avrupa ve dünya rotalarını inceler. Ulusal ve uluslararası ölçeklerde 20'den fazla rotayı yöneten Kültür Rotaları Derneği temsilcileri dersin yürütücüleridir. Kültür rotalarını tanıma, kullanıcı ve yerel toplumlar nezdinde neleri ifade ettiklerini araştırma dersin öğrencilerine kazandırılması hedeflenen öğelerdir. Aynı zamanda, kültürel mirasın korunmasında, somut ve somut olmayan mirasın tanıtılmasında rotaların rolü araştırılır. Uygulamalı saha çalışması ve teorik metodlar çerçevesinde kültür rotalarının geliştirilmesi, tanıtımı ve sürdürülebilirlikleri ele alınır. Paydaş olarak kabul gören iş birlikçiler, rotalar üzerine çalışan önemli figürler derste konuk konuşmacılar olarak yer alır. |
TRM 3058 |
SPOR TURİZMİ |
Ders spor ve turizm ilişkisini açıklayarak, kavramlar, spor turizmi çeşitleri, katılımcıların motivasyonları incelenmektedir. Ayrıca spor turizminin pazar yapısı istatistiklerle ortaya konarak, özellikleri anlaşılmaya çalışılmaktadır. Sektörden konuşmacılarla öğrencilerin uygulamaya yönelik bilgisi de artırılmaktadır. |
TRM 4001 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM |
Turizmin akademik araştırma alanı olarak itibar gördüğü 1960'lardan günümüze sürdürülebilirlik kavramı turizm araştırmalarının merkezindedir. Sürdürülebilirliğe ilişkin çeşitli konular dünya genelinde, konferanslarda ele alınır ve bu bilimsel çıktıların akademik ve akademik olmayan çevrelere etkisi vardır. Küresel turizm endüstrisinde sürdürülebilirliğin öğeleri eleştirel şekilde ele alınır ve bu analizler politika, uygulama ve planlama perspektiflerinde irdelenir. |
TRM 4003 |
DESTİNASYON YÖNETİMİ |
Turizm endüstrisindeki farklı destinasyonlarla ilişkili rekabetin yapısını kavramak; bilgi teknolojilerinin sunum, yorum ve pazarlama alanlarındaki rollerini keşfetmek; destinasyon yönetimi üzerinde öğrencilerin araştırma ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirmek. Bu amaçlar öbeğinde, yönetim ve pazarlama süreçleri, internet kullanımının getirdiği kültürel değişimler; yeni iletişim, tanıtım, dağıtım ve promosyon kanalları ele alınır. Destinasyon yönetimine ilişkin öğrencilerin bilgi birikimini geliştirmek üzere oluşturulmuştur. |
TRM 4005 |
GİRİŞİMCİLİK |
Bu ders, temel işletme bilgi ve becerilerine sahip lisans öğrencileri için ileri düzeyde bir dersdir. Ders kapsamında, girişimciliğin anlamı ve içeriği vurgulanacaktır. |
TRM 4007 |
TURİZM MEVZUATI |
Bu ders, kişi olarak seyahat ve turizm hareketlerine katılan turisti, turizm faaliyetlerini örgütleyen ve gerçekleştiren sektör kuruluşlarını ve turizm endüstrisinde rol alan her düzeydeki yatırımcı ve işletmecileri ilgilendiren bir alandır. Sosyal ve profesyonel yaşamda karşılaşılan ve uyulması gerekli kuralların ana çizgileriyle ilgili bilgiler edinmektir ve gerektiğinde kaynağına ulaşılmasını sağlayan anahtar bilgilere ulaşılmasını sağlamaktır. |
TRM 4002 |
BİTİRME PROJESİ |
Bu derste öğrenciler danışman eşliğinde proje hazırlayacaklardır. Bilimsel bir temele dayandırılarak hazırlanacak bu çalışmada turizm ve otelcilik ile alakalı öğrencinin ilgi duyduğu bir alt alanda, araştırma sorusu, hipotez ve metodolojisi olan ve akademik çerçevede yazılacak olan bir bilimsel çalışma yapılacaktır. Öğrenciler, proje yazma ve uygulama konusunda deneyim kazanacaktır. |
TRM 4004 |
TURİZMDE STRATEJİK YÖNETİM |
Bu ders, öğrencilere uzun vadeli üstün performansı sağlayan rekabet avantajı kaynakları hakkında bilgi verir. Bu ders, firmanın dış ve iç ortamlarını analiz etmek ve iş stratejisini formüle etmek için yararlı teorik kavramları ve çerçeveleri tanıtmaktadır. |
TRM 4051 |
TURİZMDE BÜYÜK VERİ ANALİZİ |
Ders kapsamında büyük veri kaynakları, analiz metotları ve kullanımı konuları işlenir. Büyük veri analizi metotları akıllı destinasyon yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi ve online itibar yönetimi temelinde ele alınır. En çok kullanılan makine öğrenimi ve veri madenciliği metotları tartışılır. Öğrenciler temel python kütüphaneleri ve büyük veri analizi metotlarını kullanır. |
TRM 4053 |
TURİSTİK ÇEKİCİLİKLER VE KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ |
KMY'ni çevreleyen güncel tartışmalar 'miras' kavramının kültürel bir yapılandırma olduğunu ortaya koyar; kültürel mirasın birden fazla ve değişken anlamı vardır; bireyler, topluluklar ve milletler kültürel mirası farklı tanımlayabilirler. Günümüz turizminde kültürel mirasın farklı formları modern turistin kullanımı için ürünleştirilir. Uluslararası turizmin daha ziyade doğal ve kültürel alanlara odaklandığını biliyor olsak da, örneğin, geçmiş, yerel yaşantılar, yaşayan gelenekler, festivaller ve müzik turizmin geniş ürün yelpazesi arasındadır. Bu ders, mirasın farklı formlarını ve bunların turistik çekicilikler olarak dünyada nasıl kullanıldıklarını inceler. Turizm ve miras arasındaki ilişki (etkiler, değişim ve çatışmalar) örnek çalışmalar ile yorumlanır. |
TRM 4055 |
GRAFİK TASARIM YAZILIMI |
Öğrencilerin sosyal medya, gazete/dergi, video, basılı poster/pano, web sitesi gibi kanallarda yayınlanan görsel tasarımları yapabilecekleri yazılımları öğrenmeleri ve tasarım konusundaki yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders, grafik tasarım programları kullanılarak, farklı platformlara uygun tasarımların yapıldığı proje çalışmalarını içerecektir. |
TRM 4057 |
KIRSAL TURİZM |
Bu ders, temel turizm bilgi ve becerilerine sahip lisans öğrencileri için ileri düzeyde bir turizm dersidir. Ders kapsamında, kırsal turizmin yönetimi ve pazarlaması vurgulanacaktır. |
TRM 4059 |
TURİZM SOSYOLOJİSİ |
Ders kapsamında sosyoloji ve sosyal psikoloji kuramları, bu kuramların turizm çalışmalarındaki yeri üzerine bilgi verilecek, ve vaka çalışmaları ile öğrencilerin bu teorileri yorumlaması sağlanacaktır. |
TRM 4061 |
TURİZMDE KRİZ YÖNETİMİ |
Kriz kavramı, türleri, yönetimi ve süreci incelenmektedir. Kriz yönetim sürecinde uygulanan yaklaşımlar ile krize karşı hazırlıklı olmak için faydalanılacak stratejiler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca turizm sektörünü etkileyen krizler örnek olaylarla incelenmektedir. |
TRM 4063 |
PAZAR ARAŞTIRMASI |
Bu ders, konaklama, rekreasyon, spor ve diğer turizm alanlarındaki endüstri sorunlarını çözmeye yönelik araştırma yollarını inceleyecektir. Konular problem tanımlama, araştırma mantığı, araştırma tasarımları, bilgi arama stratejileri, anket geliştirme ve istatistiksel analiz konuları içermektedir. Yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yanı sıra veri analiz yazılımının kullanımı vurgulanır. |
TRM 4052 |
SAĞLIK TURİZMİ |
Ders kapsamında sağlık turizmi ve ilişkili kavramlar, sağlık turizmi tarihi, dünya sağlık turizmi pazarı, sektörde faaliyet gösteren aktörler, sağlık turizmi destinasyonları, akreditasyon kuruluşları, Türkiye'de sağlık turizmi faaliyetleri ve ilişkili diğer konular ele alınmaktadır. |
TRM 4054 |
ANADOLU UYGARLIKLARI |
Tarih boyunca Anadolu kültürel açıdan çeşitlilik gösteren bir bölge olmuştur. Anadolu'nun geçşmişinin ve kültürel mirasının araştırılması bugününün anlaşılması için gereklidir. Bu giriş dersi Anadolu'nun Paleolitik'ten Demir Çağı'nının (M.Ö. 550) sonuna kadar uzanan kültürel dönemleri üzerine odaklanmıştır. Güncel arkeolojik ve tarih araştırmaları ışığında, Anadolu'nun kültürel evrimi kronolojik olarak incelenir ve teknoljik, sosyo-ekonomik, çevresel ve politik gelişmelerle ilişkili biçimde değerlendirilir. |
TRM 4056 |
RESTORAN OPERASYONU VE GİRİŞİMCİLİK |
Bu kurs, restoran yönetimi hakkında sistematik bir anlayış ve girişimciler için bir başlangıç kılavuzu sunar. Derste restoranların yönetim doğası, çalışanların görev tanımları, bir restoranda çalışanların motivasyonu ve değerlendirilmesi vurgulanmaktadır. Yönetim yaklaşımları, farklı restoran türlerinin müşteri profilleri, hizmet başarısızlığı ve müşteri memnuniyeti ders kapsamındaki diğer konulardır. Her öğrenci aynı zamanda bir restoranın müşterisi olduğundan, vaka çalışmaları ve tartışma sorularının öğrencilerin günlük yaşamdaki deneyimlerini ortaya koyması beklenir. Bir restoranın işleyişi anlatıldıktan sonra, öğrencilerden yenilikçi bir restoranın iş modelini tasarlamaları istenmektedir. |
TRM 4058 |
HAVAALANI OPERASYONU |
Bu derste, havalimanlarında ve terminallerde yolcu ve uçaklara verilen hizmetleri ve yolcu hizmetlerinde yeni teknolojiler tanıtılırken, havalimanı hizmet seviyesi ve yolcu memnuniyeti açısından da bu hizmetlerin değerlendirilmektedir. Turizm işletmeciliği bakış açısı ile havalimanlarının operasyonel maliyetleri ve yatırım maliyetleri de dahil tüm gelir gider kalemleri incelenmektedir. Havalimanları sahiplik yapısı ve özelleştirme uygulamaları incelenmektedir. |
TRM 4060 |
ETKİNLİK YÖNETİMİ |
Bu ders etkinlik sektörü konusunda bilgi sunar; planlama, yönetim ve pazarlama prosedürlerini içerir. |
TRM 4062 |
MODERN YÖNETİM TEKNİKLERİ |
Bu ders kapsamında, yönetim fonksiyonlarının teori, süreç ve uygulama alanlarının, örgütsel çevre ve uygulamada yer alan pratikleri ele alınmaktadır. Bu kapsamda, öğrenen örgütler, benchmarking, CRM, Kalite Yönetimi, Temel Yetenek, Sanal Örgütler, Networking vb. konular dersin içeriğinde ele alınmaktadır. |
TRM 4064 |
TURİZM ETİĞİ |
Bu ders, turist psikolojisi ve etik davranış hakkında sistematik bir anlayış sunar. Ders üç ana üniteden oluşmaktadır. İlk ünite, tüketici psikolojisini ve davranışını anlamayı amaçlamaktadır. İkinci ünite, temel etik teorileri öğrenmeyi, bunlar arasındaki farkları ve bu teorileri eleştirel bir gözle değerlendirme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Son ünite ise, öğrenilen teoriler ışığında etik bir konuyu, durumu, davranışı, bireyi veya bir kuruluşu analiz etmekle ilgilidir. Buna göre bir öğrencinin turizmle ilgili bir etik soruna sebep olabilecek konuları tanımlaması, bu konuyu farklı etik teorilerle değerlendirmesi, kendi ahlaki düşünme tarzının bir etik teori ile ilişkisini ortaya çıkarması, yorumlardaki farklılıkları tartışması ve turizmdeki etik konulara gerçek hayattan örnekler vermesi beklenmektedir. |
TRM 4066 |
YATIRIM PROJE ANALİZİ |
Ders kapsamında fizibilite etüdü, ekonomik, teknik ve finansal değerlendirme metotları, duyarlılık analizi ve turizm yatırım teşvikleri konuları işlenmektedir. |
TRM 4068 |
ODALAR BÖLÜMÜ YÖNETİMİ |
Bu ders ön büro ve kat hizmetleri operasyon kavramları ve organizasyonel yönleri hakkında temel bir anlayış sağlar. Odalar bölümü yönetim süreçlerine ilişkin çeşitli işlemler ve prosedürler açıklanacaktır. |
TRM 4152 |
GÖLGE YÖNETİCİLİK |
Bu derse kabul edilen öğrenciler haftada 3 gün tesise giderek müdürlerinin gölgesi olarak çalışırlar. |