Akdeniz ve Güneydoğu Avrupa Ülkeleri Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Turizm Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Karşılaştırmalı Hukuk Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi
ÖĞRENCİ İKAMET BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
1.Başvuru Formu: İlk kez ikamete başvuracak öğrencilerin Dış İlişkiler ve Uluslararası Öğrenciler Ofisi’ne müracaat etmesi gerekmektedir. İkamet uzatma başvurusunda bulunacak olan adayların aşağıdaki link üzerinden online başvuru formunu doldurması gerekmektedir: https://e-ikamet.goc.gov.tr/
2.Pasaport Fotokopisi: Üniversite kayıt tarihinden itibaren en az 8 ay geçerliliği olan Pasaport
3.Vize Fotokopisi yada Pasaport’ta Yer Alan Türkiye’ye Giriş Sayfası
4.Dört Adet Fotoğraf: Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik fotoğraf olmalıdır.
5.Genel Sağlık Sigortası yada Özel Sağlık Sigortası
7.Öğrenci Belgesi: Kayıtlı olunan üniversiteden alınacak bu belge e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli şekilde olmalıdır.
8.Adres Bilgilerinizi Gösteren Belge: İkamete başvurabilmeniz için Antalya’da ikamet ettiğinizi gösterir adres sunmanız gerekmektedir. Adres bilgi ve belgeleriniz güncel, açık ve anlaşılır olmalıdır (Örneğin; yurtta kalıyorsanız yurt yönetiminden alacağınız imzalı/ kaşeli belge, kiracı olarak kalıyorsanız noter onaylı kira sözleşmesi gibi).
9.İkamet İzni Belge Bedeli (Ödeme Dekontu): İkamet İzni Bedeli 565 TL olup, bu bedeli Antalya Göç İdaresi’ne nakit olarak yatırmalı yada aşağıdaki link aracılığı ile online olarak ödemeniz gerekmektedir: https://dijital.gib.gov.tr/hizliOdemeler/gocIdaresiIkametTezkeresiHarciOdeme
Online ödeme seçen adaylarıni Vakıfbank yada Ziraat Bankası kredi kartları ile ödeme yapması gerekmektedir. Online ödeme yapıldıktan sonra web sayfasından çıkış yapılmadan önce dekont muhakkak kaydedilmeli ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü’ne teslim edilmelidir
10.UETS Başvuru Formu: Yabancılar UETS adreslerini;
E-imza sahibi yabancılar https://www.etebligat.gov.tr/ adresinden online UETS başvurusunda bulunabileceklerdir.
İkamet süreci hakkında daha detaylı bilgi edinmek isterseniz, aşağıdaki link üzerinden Göç İdaresi’nin yayınlamış olduğu ikamet bilgi kılavuzuna ulaşabilirsiniz: https://www.goc.gov.tr/ogrenci-ikamet-izni-basvurusuna-iliskin-dokumanlar
NOT: İkamet başvuruları Göç İdaresi tarafından değerlendirilmekte olup olumlu ya da olumsuz sonuçlanmasında Üniversite sorumlu değildir !