Dijital Gençlik Hackathonu


Bölüm 1 – Amaç, Tema ve Manifesto

Gençlik Manifestosu

“Hayat beklemez, biz de beklemiyoruz!” Biz gençler, daha hızlı, daha erişilebilir, daha özgür bir yaşam istiyoruz. Fikirlerimiz, enerjimiz ve cesaretimiz var; eksik olan tek şey tek tıkla çözümler. Bu hackathon, gençlerin sosyal, kültürel ve sportif hayatını yeniden tasarlamak için bir fırsat. 48 saat boyunca sınır yok!

Amaç

Tek Tıkta Gençlik Hackathonu, gençlerin sosyal, sportif ve kültürel hayatını kolaylaştıran, şehirdeki fırsatlara tek tıkla ulaşmalarını sağlayan ve iletişim kanallarını güçlendiren yenilikçi dijital çözümler üretmeyi hedefliyor.

Tema

Gençler İçin Tek Tıkta Hayat”

Kapsam / Problem Alanları

  1. Sosyal & Kültürel Yaşam
  2. Spor & Sağlıklı Yaşam
  3. İletişim & Topluluk Yönetimi
  4. Geri Bildirim & Katılımcı Yönetimi
  5. Ulaşılabilirlik & Kapsayıcılık

 

Teknoloji & Kısıtlar

  • Platform: Web veya mobil uygulama
  • Serbest teknoloji seçimi

 


Bölüm 2 – Katılımcı Profili & Başvuru Süreci

  • Hedef Kitle: Lise son sınıf ve üniversite öğrencileri
  • Takım Yapısı: Min 2max 5 kişi, bireysel katılım yasak
  • Maksimum Takım Sayısı: 12 - 15
  • Başvuru Süreci: Online form üzerinden fikir açıklaması ve takım teknik beceri bilgisi
  • Ön Eleme: Tema uygunluğu, yenilikçilik, uygulanabilirlik ve toplumsal etki kriterleriyle yapılacak

 


Bölüm 3 – Organizasyon Detayları

Tarih & Süre

28 -29 - 30 Kasım 2025

  • Hackathon Süresi: 48 saat
  • Açılış: Cuma 12:00
  • Kapanış: Pazar 18:00 (sunum + ödül)

 

Mekân & Ulaşım

 

İletişim & Destek Platformları

  • Zoom / Google Meet: Ön tanıtım ve bilgilendirme toplantıları
  • WhatsApp grubu: Acil duyurular
  • Projeler: GitHub
  • Sunum / Demo Dosyaları: Google Drive

 

Kayıt Sistemi

  • Online başvuru formu
  • Ön eleme sonrası onay maili
  • Etkinlik günü check-in

 

Mentor ve Jüri Organizasyonu

  • Mentör havuzu ve zamanlı mentorluk blokları (Calendly / Google Takvim üzerinden rezervasyon)
  • Jüri final sunumlarını değerlendirir

 

İkram & Konaklama

  • 24 saat yiyecek-içecek, çalışma alanları hazır
  • Dinlenme ve network alanları

Bölüm 4 – Ödüller ve Teşvikler

Kategori Bazlı Ödüller (4 Ödül)

  1. En Yüksek Etki Ödülü
  2. En İyi Kullanıcı Deneyimi Ödülü
  3. En İyi Teknik Uygulama Ödülü
  4. Jüri Özel Ödülü

 

Sıralama Bazlı Ödüller (1., 2., 3.)

  • 1., 2., 3. Takım Ödülleri

 

Katılım ve Teşekkür Sertifikaları

  • Tüm katılımcılara katılım sertifikası
  • Tüm mentörlere teşekkür sertifikası

 

Ek Teşvikler

  • Sponsor destekleri ile ek fırsatlar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Bölüm 5 – Hackathon Akışı ve Son Detaylar

Genel Zaman Çizelgesi

Gün

Saat

Aktivite

Cuma

11:00–12:00

Kayıt & Oryantasyon

 

12:00–13:00

Protokol Açılış Konuşmaları &

 

13:00-13:30

Süreç Bilgilendirmesi & Hackathon Başlangıç

 

 

 

 

10:00–12:00

Geliştirme + mentor desteği

Cumartesi

12:00–14:00

Geliştirme + mentor desteği

 

14:00–16:00

Geliştirme + mentor desteği

 

18:00–20:00

Etkili Sunum / Pitch Deck Eğitimi

 

 

 

Pazar

09:00–12:00

Son geliştirme + mentor desteği

 

12:00–13:00

Dosya yükleme ve final sunum hazırlığı

 

13:00–14:15

Takım sunumları (15 takım × 5 dk = 1:15)

 

14:15–14:30

Jüri değerlendirmesi

 

14:30–15:30

Ödül töreni & kapanış

 

Mentorluk Süreci

  • Cumartesi: 10:00–18:00
  • Pazar: 09:00–12:00

 

Proje ve Sunum Süreci

  • Kod: GitHub
  • Sunum / Demo: Google Drive
  • Final sunum formatı: 3 dk demo + 2 dk jüri soruları

 

Jüri ve Değerlendirme

  • Kriterler: Toplumsal etki, kullanıcı deneyimi, teknik uygulama, sürdürülebilirlik
  • Ödüller: Kategori veya sıralama bazlı

 


 

Bölüm 6 – Hackathon Öncesi Hazırlık Süreci

 

1. Başvuru Süreci

  • Süre: 4-6 hafta
  • İçerik: Katılımcı bilgileri, takım üyeleri ve rol dağılımı, proje fikri açıklaması, kısa teknik beceri bilgisi
  • Başvuru Yöntemi: Online form
  • Başlangıç Başvuru Tarihi : ______________________________
  • Son Başvuru Tarihi: ______________________________

2. Ön Eleme

  • Değerlendirme Başvuru bitiminden sonra 3 gün içinde
  • Kriterler: Tema uygunluğu, yenilikçilik, uygulanabilirlik, toplumsal etki
  • Maksimum 15 takım hackathona davet edilir.
  • Ön Eleme Tarihi : ______________________________
  • Ön Eleme Jurisi:

                ____________________________________________________

                ____________________________________________________

                ____________________________________________________

 

____________________________________________________

            ____________________________________________________

 

3. Katılımcı Bilgilendirmesi

  • Seçilen Takımlar: Onay maili + hackathon detayları
  • Seçilmeyen Takımlar: Teşekkür maili + gelecek etkinlikler için bilgilendirme
  • Bilgilendirme Tarihi : _________________________________________

 

4. Ön Tanışma Toplantısı (Opsiyonel)

  • Hackathondan 1–2 hafta önce
  • Amaç: Takımların ve mentorların tanışması, süreç ve kuralların anlatılması
  • Format: Online veya fiziksel
  • Tanışma Tarihi: _____________________________________________

 

5. Sponsorluk Süreci (Opsiyonel)

  •  Hackathon duyurusu ile eş zamanlı başlayabilir
  • Adımlar: İhtiyaçların belirlenmesi, paket ve ücretlerin hazırlanması, görüşmeler, anlaşmalar, sponsor materyalleri
  • Son Tarih : ____________________________________________________

 

6. Teknik ve Operasyonel Hazırlıklar

  • Mekan altyapısı kontrolü,
  • Mentor belirlenmesi,
  • Ön Eleme ve Hackathon Jurisi,
  • Rehberlerin hazırlanması,
  • Katılımcı bilgilendirmesi
  • Baskı süreçlerinin tamamlanması + sertifikalar
  • Ödüllerin belirlenmesi
  • Sosyal medya yönetimi
  • İkram kontrolü
  • Organizasyon takım ekibi

 

7. Örnek Zaman Çizelgesi


Hafta

Aktivite

1 hafta

Ön hazırlık web site ve form hazırlama

1–4 hafta süresince

Başvurular alınır

Başvuru bitiminden 3 gün içinde