ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENİM ÜCRETLERİ ÖDEME SEÇENEKLERİ

 

Öğrenim ücret ödemeleri aşağıda detayları bulunan peşin ve/veya taksitli ödeme seçenekleri kullanılarak yapılabilmektedir. Aşağıda tanımlanmış ödeme yöntemlerinin dışında herhangi bir ödeme şekli ve yöntemi bulunmamaktadır.

 

Öğrenim ücretleri yıllık veya dönemlik olarak tahsil edilmektedir.

 

Kayıt / Kayıt Yenileme için ilgili yarıyıl ödemesinin tamamının yapılmış olması gerekmektedir.

Peşin ödemelerde herhangi bir indirim uygulanmamaktadır.

Taksitli ödemelerde vade farkı uygulanmamaktadır.

 

1.PEŞİN ÖDEME:

Üniversitemize ait banka hesap numaralarına, açıklama kısmında “Öğrencinin T.C. kimlik numarası/Adı ve Soyadı” belirtilerek EFT/Havale yöntemi ile ve/veya kredi kartı ile tek çekim şeklinde yıllık veya dönemlik olarak peşin ödeme yapılabilmektedir.

Kredi kartı ile yapılacak peşin ödemeler için anlaşmalı banka kredi kartı olması koşulu aranmamaktadır.

Kredi kartı ile peşin ödemeler e-ödeme internet sayfası üzerinden de yapılabilmektedir. İnternet üzerinden ödeme yapılabilmesi için ilgili kredi kartlarının elektronik ticaret işlemlerine açık olması gerekmektedir.


2.TAKSİTLİ ÖDEME:
 

a) Kredi Kartı ile Taksitli Ödeme:

Üniversitemizin anlaşmalı olduğu bankaların kredi kartlarına 1 peşin 8 taksite kadar kredi kartı ile yıllık veya dönemlik olarak ödeme yapılabilmektedir. Dönemlik ödemelerde taksit sayısı Güz Dönemi için 1 peşin 4 taksit, Bahar Dönemi için ise 4 taksittir.

 

Kredi kartı ile taksitli ödemeler e-ödeme internet sayfası üzerinden de yapılabilmektedir. İnternet üzerinden ödeme yapılabilmesi için ilgili kredi kartlarının elektronik ticaret işlemlerine açık olması gerekmektedir.

 

Anlaşmalı banka kredi kartları: Bonus, World, Axess, Maximum, Ziraat Bankart özellikli tüm banka kredi kartları.

 

b) Vakıfbank Vinov Kampüs ile Ödeme:

Yıllık öğrenim ücret ödemeleri Vakıfbank Vinov Kampüs aracılığı ile 1 peşin 8 taksite kadar taksitli olarak yapılabilmektedir. VakıfBank Vinov Kampüs ile öğrenim ücret ödemelerinin banka şubesine gidilmeden dijital ortamda ve evrak ve prosedür olmadan işlem yapılabilmesi sağlanmaktadır.

 

Detaylar aşağıdaki şekildedir.

 

Öğrenim Ücretinin Vinov Kampüs aracılığı ile ödenebilmesi için;

 

1- Aşağıdaki üç kanaldan birisi ile Vinov Kampüs’e başvuru yapılır.

  • Web sitesi üzerinden başvuru; vinovkampus.vakifbank.com.tr adresinden sırasıyla Okul Adı, vinovkampus.vakifbank.com.tr adresinden sırasıyla Okul Adı, veli T.C. Kimlik Numarası, veli doğum Tarihi, veli Cep Telefonu bilgisi girilir ve “Hemen Başvur” butonuna tıklayarak başvuru yapabilir.
  • Kısa Mesaj ile Vinov Kampüs başvurusu; Aralarda boşluk olacak şekilde vinovkampus veli T.C. Kimlik Numarası eli doğum tarihi yazarak 6757’ ye sms gönderebilir.

(vinovkampus 111111111111 01.01.1900)

  • Şube kanalıyla başvuru; En yakın VakıfBank Şubesine şahsen başvurabilir. (Veli istediği VakıfBank Şubesine başvurabileceği gibi okulun yönlendireceği VakıfBank Şubesi ile de işlemlerini gerçekleştirebilir.)
  •  
  • 2- Vinov Kampüs başvurusu olumlu sonuçlanır ise VakıfBank müşterisi/Vinov müşterisi olup olmadığı durumuna göre bilgilendirme mesajları iletilerek yapılacak işlem türüne göre yönlendirilir.

  • Vakıfbank müşterisi ve Vinov Hesabı var ise;

 

Okul tarafından oluşturulan Vinov tahsilat kayıtları onay işlemini yapacak olan Vinov borçlusu veliye SMS, e-posta ve push notification ile bildirilir.  

 

Bildirimi alan veli, VakıfBank Mobil/İnternet Bankacılığı, Vinov App Uygulamasındaki “Vinov Onay İşlemleri” menüsünden ya da dilerse Şubelerimize talimat vererek kaydı onaylar ve ödeme işlemini tamamlar.

 

  • Vakıfbank müşterisi değil ise;

 

Belirtilen kanallar ile VakıfBank müşterisi olunur, Vadesiz TL hesabı açılışını ve Vinov Hesap Tanımını yapalır.

 

Okul tarafından oluşturulan Vinov tahsilat kayıtları onay işlemini yapacak olan Vinov borçlusu veliye SMS, e-posta ve push notification ile bildirilir. 

 

Bildirimi alan veli, VakıfBank Mobil/İnternet Bankacılığı, Vinov App Uygulamasındaki “Vinov Onay İşlemleri” menüsünden ya da dilerse Şubelerimize talimat vererek kaydı onaylar ve ödeme işlemini tamamlar.

 

c) Anlaşmalı Banka Aracılığı ile Okul Tahsilat Sistemi (OTS) Kullanılarak Taksitli Ödeme:

 

Yıllık öğrenim ücret ödemeleri anlaşmalı bankamız olan Vakıfbank aracılığı ile Okul Tahsilat Sistemi (OTS) kullanılarak 1 peşin 8 taksite kadar taksitli olarak yapılabilmektedir.

 

Vakıfbank Okul Tahsilat Sistemi için yetkili şube Vakıfbank Antalya Şube’dir.

 

ÖNEMLİ NOT: Ödeme planındaki taksit tutarlarının mutlaka ve mutlaka Krediyi Kullanan kişiye ait OTS hesabına yatırılması gerekmektedir. (KREDİLİ OTS KULLANAN KİŞİ KİM İSE TAKSİT TUTARININ DA AYNI KİŞİYE AİT VAKIFBANK NEZDİNDE ADINA AÇILMIŞ HESABA YATIRILMASI GEREKMEKTEDİR, ÜNİVERSİTEYE AİT HESABA YATIRILMAMALIDIR.)  Aksi takdirde hesabın kredili olması nedeni ile hesapta yeterli bakiye olup olmamasına bakılmaksızın banka tarafından otomatik olarak Üniversiteye ait hesaba aktarılan taksit tutarı için gecikme gün sayısı kadar gecikme faizi banka tarafından hesaba yansıtılacaktır.

 

 

Detaylar aşağıdaki şekildedir.
 

1. OTS ile ödeme yapılabilmesi için, başvuru sahibinin banka tarafından yapılacak istihbaratının olumlu ve banka tarafından talep edilen belgelerin işlem sırasında sunulması gerekmektedir. Talep edilen belgeler aşağıda listelenmiştir.

  • T.C. Kimlik Numarası yazılı nüfus cüzdanı, 
  • * Öğrencinin kimlik fotokopisi, 
  • * Çalışma şekline göre  aşağıdaki gelir belgeleri,
    • SGK’lı Çalışan için; Son aya ait işyeri tarafından imza kaşe yapılmış maaş bordrosu ve SGK hizmet dökümü,
    • Kamu Personeli için;  E-Bordro Dökümü
    • - Emekli için; E-devletten emekli maaş dökümü veya bankadan alınan 3 aylık kaşe ve imzalı maaş hesabı dökümü
    • - Serbest Meslek sahibi için; Güncel Vergi Levhası
    •  

* Finans Müdürlüğü tarafından hazırlanan onaylı ödeme planı (Onaylı ödeme planı, başvuru yapılan ilgili banka şubesine Finans Müdürlüğü tarafından verilecektir.)

2- Başvurular, banka tarafından talep edilen belgeler ile;

Güz döneminde kayıt süresince merkez kampüste kurulacak Vakıfbank gişeleri, Antalya merkez için Vakıfbank Antalya Şubesi, Antalya merkez dışı ilçeler ile diğer iller için ise en yakın Vakıfbank Şubesi aracılığı ile yapılabilecektir.

3- Başvuru sonrasında Vakıfbank ilgili personeli tarafından yapılacak istihbarat olumlu ise gerekli evraklar alınarak başvuru sahibine OTS Taahhütnamesi imzalatılarak Kredili OTS hesabı tanımlanır.

4- OTS Taahhütnamesinin Finans Müdürlüğüne mutlaka ve mutlaka gönderilmiş/göndertilmiş/teslim edilmiş olması gerekmektedir.

5- Ödeme planındaki ödeme tarihlerinde, taksit tutarları Kredili OTS hesabından (Kredili OTS kullanan kişinin hesabı), hesapta yeterli bakiye olup olmamasına bakılmaksızın banka tarafından otomatik olarak Üniversiteye ait hesaba aktarılır ve ilgili taksit ödemesi tamamlanmış olur.

6- OTS hesabı tutar değişikliği veya iptali için taksit vadesinden en az 7 iş günü öncesinden Finans Müdürlüğüne başvurulması gerekmektedir. Üniversite bilgisi ve onayı olmadan değişiklik ve iptal işlemi banka tarafından yapılmayacaktır. Değişiklik veya iptal bildirimi Finans Müdürlüğü tarafından bankaya yazılı olarak yapılır.