1. Depozitomu veya dönem ücretimi nasıl transfer edebilirim?

Depozito ücretlerinizi ülkenizdeki herhangi bir bankadan havale edebilir ve mevduat ücretlerinizi transfer etmek için kullandığınız bankanın yurtdışı bankalara dolar ve euro transfer edebilmesini sağlayabilirsiniz. Türkiye'de iseniz, TC kimlik numaranızı kullanarak yakındaki herhangi bir Vakıfbank şubesinden havale yapabilirsiniz. Lütfen işleminizi yaparken Adınızı ve Soyadınızı belirtmeyi unutmayınız.

2. Denklik Belgemi (Lisans adayı) nasıl ve nereden alabilirim?

Lise Diploması Denklik Belgesi, Türkiye'deki herhangi bir Milli Eğitim Bakanlığı şubesinden veya ülkenizdeki Türkiye Büyükelçiliği'nden alınabilir.

Gerekli belgeler şunlardır:

Lise Diplomasının aslı Türkçe'ye çevrilmeli ve noter tasdikli olmalıdır.

Lise Transkriptinin aslı (son 2 yıl) Türkçe'ye tercüme edilmiş ve noter tasdikli olmalıdır.

Pasaport kopyası

Başvuru Formu

https://edenklik.meb.gov.tr/Home/OnlineBasvuru?culture=tr-TR

 3. Öğrenci Kimlik Kartımı (Lisans öğrencileri) ne zaman ve nereden alabilirim?

Kartınızı 2 hafta içinde (ana kampüste) kaydınızı yaptıktan sonra Öğrenci İşlerinden alabilirsiniz.

4. Bursu sürdürmek için düzenlemeler var mı (Lisans öğrencileri)?

Burs bilgilerinizin alt kısmında belirtildiği gibi, bursunuzu devam ettirebilmek için genel not ortalamasının 2.5'in üzerinde olması gerekir.

5. Öğrenci kimlik kartının faydaları nelerdir?

Üniversiteye giriş ve çıkışlarda, yemekhanede, kütüphanede, öğrenci otobüs kartı ve ABU öğrencilerine kampüs dışındaki mağazalardan özel indirimli olarak kullanabilirsiniz.

6. Öğrenci Kimlik Kartımı kaybedersem ne yapmalıyım?

Yeni kimlik kartınızı almak için finans ofisinde 15 TL ödeyip öğrenci işlerine dekontu götürün.

7. Üniversiteden kaydımı iptal etmek istersem ne yapmalıyım?

Öğrenci işlerinden çekilme formunu doldurunuz, formda belirtilen tüm ilgili bölümlerden imza almanız gerekmektedir. Tüm imzaları aldıktan sonra, tüm belgelerinizi orijinal olarak geri alabilmek ve üniversiteden iptalinizi kesinleştirmek için formu öğrenci işlerine gönderin.

8. İkamet İzni başvurumu nereden ve nasıl yapabilirim?

Uluslararası Öğrenci Ofisi (ana kampüs) veya Uluslararası İlişkiler ofisinden (Markantalya kampüsü) online başvuru yapabilirsiniz.

9. Bölümümü nasıl değiştirebilirim?

Kaydınızı iptal edip yeni öğrenci olarak tekrar başvurarak bölümünüzü değiştirebilirsiniz.

10. Başka bir Üniversiteden aldığım dersleri ne zaman ve nasıl transfer edebilirim?

Sadece kabul ve kayıttan sonra,. işlem 2-3 hafta sürer.

11. Lisans programlarına veya İngilizce hazırlık okuluna ne zaman kayıt yaptırabilirim?

Yılda bir kez sadece güz döneminde!

12. İngilizce/Türkçe kurslarına ne zaman kayıt yaptırabilirim?

Başvuru sayısına bağlı olarak sonbahar, ilkbahar ve yaz aylarında.

13. Erkek/kız yurt ücretleri nedir?

Erkek yurt ücretleri yıllık 2.200$ - 2.850$ arasındadır.

Kadın yurt ücretleri yıllık 14.000TL – 20.000TL arasındadır.

Oda kapasitesine göre fiyat değişmektedir.

14. Vize reddi durumunda iademi nasıl alabilirim?

Vizenizin reddedilmesi durumunda, Türkiye Büyükelçiliği'nden resmi bir yazı alacaksınız, finans ofisinden doldurulmuş formlar ve pasaportunuzla birlikte iso@antalya.edu.tr veya international.relations@antalya.edu.tr adresine e-posta ile göndermeniz gerekiyor.. Kayıt yapıldıktan sonra süreç yaklaşık 6 hafta sürer.

15. Halihazırda oturma izni başvurusunda bulunmuş ancak henüz kartımı almamışsam ülkeyi terk edebilir miyim?

Kartı almadan önce oturma iznine başvurduğunuzda, göçmenlik bürosu size sadece 15 gün seyahat etmenize izin veren İkamet Belgesi verecektir.

16. Dönem donma işlemi nedir ve ücreti ne kadardır?

Dondurma işleminin Akademik Takvimde belirtilen belirli bir süresi vardır. Öğrenciler dilekçeyi doldurmalı ve dondurma nedenini belirtmelidir. Dönem dondurabilmeniz için toplam ücretin 1/3'ünü ödemeniz gerekir.

17. Kaydımı yenilemezsem ne olur?

Üniversite hesabınız borçlanacak, üniversiteden göçmenlik bürosuna otomatik bir e-posta gönderilecek ve oturma izniniz iptal edilecektir.

18. Üniversitemin Türkiye'de akredite olduğunu nasıl bileceğim (Yüksek lisans adayı)?

https://www.turkiye.gov.tr/yok-okul-tanima-belgesi-sorgulama e-devlet'e giriş yapabilirsiniz.

Yada bize

 iso@antalya.edu.tr veya international.relations@antalya.edu.tr adresinden e-posta gönderiniz.

19. Denkliğimi nereden alabilirim? (Ana başvuru sahibi)?

Ankara'daki Yükseköğretim Kurulu'na (YÖK/HEK) başvurun.

Gerekli belgeler şunlardır:

Başvuru Formu.

Pasaport kopyası.

Ödeme makbuzu

20. Öğrenci Kimlik Kartımı (Yüksek Lisans öğrencileri) ne zaman alabilirim?

Öğrenci kartınızı Marantalya 7.kat Enstitü Sekreterliğinden alabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

21. Yüksek lisans programlarına ne zaman kabul alabilirim?

Güz ve bahar yarıyıllarında yılda iki kez.

22. Öğrenci belgesini (Yüksek Lisans öğrencileri) nereden alabilirim?

Marantalya 7. kat Enstitü Sekreteri.