0: Desteklemiyor 1: Düşük seviye destekliyor 2: Orta seviye destekliyor 3: Üst seviye destekliyor
Alan Yeterlilikleri |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Matematikte, doğa bilimlerinde ve kendi çalışma alanlarında yeterli bilgiye sahip olma. |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Mühendislik çözümleri için matematik, doğa bilimleri ve kendi alanı ile ilgili teorik ve pratik bilgileri eş zamanlı kullanabilme. |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme; bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçip uygulayabilme |
1 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bir sistemi, bir sistem bileşenini veya bir işlemi analiz etme; istenilen ihtiyaçları karşılamak için gerçekçi kısıtlamalar dikkate alınarak bir tasarım yapma; modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme. |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve cihazları seçme ve kullanabilme. |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Deney tasarlama ve uygulama; veri toplama, Toplanan verileri raporlama ve yorumlayabilme. |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bireysel işlerde veya çok disiplinli ekip çalışmasında aktif sorumluluk üstlenebilme. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bilgiye nasıl ulaşılacağını ve literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Hayat boyu öğrenme ihtiyacının farkında olup Bilim ve Teknolojideki gelişmelere ayak uydurma ve kendilerini sürekli yenileme. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası tarafından tanımlandığı gibi gelişmiş düzeyde bilgisayar yazılımı, iletişim ve bilgi teknolojileri kullanabilme. |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Avrupa Dil Portfolyosu tarafından tanımlanan şekilde B1 seviyede yabancı dilde sözlü ve yazılı biçimde iletişim kurabilme. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Teknik çizim yoluyla teknik iletişim kurabilme. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Çevre sorunlarına yönelik çözüm önerilerinin evrensel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık kazanma; Girişimcilik ve yenilik hakkında bilinçlenme, yaşadıkları çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, işçi sağlığı, çevresel risk değerlendirmesi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibi olma; mühendislik uygulamalarının hukuki sonuçları hakkında farkındalık kazanma. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |