Akdeniz ve Güneydoğu Avrupa Ülkeleri Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Turizm Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Karşılaştırmalı Hukuk Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi
MAT 101 |
MATEMATİK |
Kümeler, sayılar, modüler aritmetik, cebir kavramı ve polinomlarla işlemler, oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, denklemler, fonksiyon, fonksiyonun limiti, fonksiyonun sürekliliği, türev kavramı ve türevin uygulamaları |
BTP 110 |
GRAFİK TASARIMI |
Renk nedir? Rengin psikolojik etkileri, tasarımda rengin önemi. Örneklerle anlatılması / Tasarım prensipleri ve sanatın öğeleri? Örneklerle tanımlamaları |
BTP 111 |
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA TEMELLERİ |
Bilgisayarın tanımı ve temel özellikleri, çalışma prensibi, sayı sistemi, programlama tanımı, programlama dilleri ve uygulama yazılımları. Programlama temel mantığı (problem çözümü, program tanımı, programlama aşamaları). Algoritma tanımı ve türleri. Akış diyagramları. Değer gösterimi (sabitler, değişkenler). Atama işlemi (aritmetik ifadeler, aritmetik operatör). Veri tipleri. Algoritma oluşturma ve örnek uygulamalar. Karar verme ve kontrol işlemleri (karşılaştırma operatörleri, karar yapısı) ve örnek soru çözümleri. İç içe karar yapısı, mantıksal operatörler ve örnek soru çözümleri. Sayaç mantığı ve örnek soru çözümleri. Döngü yapıları ve örnek uygulamalar. Dizi mantığının açıklanması, dizi yapısı, tek boyutlu diziler (diziye değer aktarma, dizi elemanları üzerinde işlem yapma) ve örnek uygulamalar. Çift boyutlu diziler ve örnek uygulamalar. Çok boyutlu diziler ve örnek uygulamalar. |
BTP 112 |
VERİ TABANI-I |
Veri tabanı sistemleri genel yapısı ve özellikleri, temel veri tabanı kavramları, veri tabanı yazılımları, veri modelleri (ağ, hiyerarşik, nesnel, ilişkisel), ER modeli, ilişkisel veri tabanı tasarımı, tablolar, ilişkiler, anahtarlar. SQL yapısal sorgulama diline giriş, temel SQL komutları, SQL’de kullanılan veri tipleri. Microsoft SQL kurulumu ve kullanımı, veri tabanı oluşturma, tablo oluşturma, tablo güncelleme, var olan veri tabanını silme, var olan tabloyu silme. SQL komutları ile tabloya kayıt ekleme, güncelleme, silme ve temel sorgulama işlemleri. SQL komutları kullanarak grup oluşturma ve tablolar arasında bağlantı oluşturma işlemleri. |
BTP 113 |
BİLGİSAYAR DONANIMI |
Bilgisayar mimarisine giriş, bilgisayarların tarihçesi, bilgisayar fonksiyonunun üst seviye görünümü, dijital dizayn, sayı sistemleri, bilgisayar aritmetiği, anakart, işlemci ve bellek birimleri, disk sürücüleri, bilgisayar çevre birimleri, giriş birimleri, donanım kartları, çıkış birimleri, iletişim birimleri, BIOS, komut setleri, MIPS komut seti, adresleme modları, tek çevrimli işlemci veriyolu ve kontrolü, çok çevrimli işlemci veriyolu ve kontrolü, hafıza performansı ve hiyerarşisi, cache, sanal hafıza. |
BTP 114 |
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA-I |
Programlama için gerekli yazılımların kurulması, temel bir konsol ve işletim sistemi uygulaması, sabit, değişken ve nesne kullanımı, operatörlerin kullanımı karar kontrol deyimleri, döngü kontrol deyimleri, kullanıcı tanımlı fonksiyonlar, hazır fonksiyonlar, dosya işlemleri, sınıf, alan ve metot kullanımı, lokal ve global referanslar, diziler, çok boyutlu diziler. |
BTP 115 |
ROGRAMLAMAYA GİRİŞ I |
C programlama diline giriş, programlamanın temel bileşenleri (bilgisayarlar, geliştirme ortamları, editörler, derleyiciler vs.), değişkenler, veri türleri, kontrol ve döngü yapıları, en temel veri yapıları, fonksiyonlar. |
BTP 116 |
BİLGİSAYAR AĞLARI |
Bilgisayar ağları ve veri iletişiminin temel bilgileri, bilgisayar ağlarının genel sınıflandırılması, topolojiler, OSI ve TCP/IP mimarileri, uygulama katmanı (HTTP, SMTP, FTP, DNS vs), taşıma katmanı (TCP, UDP), akış ve tıkanıklık kontrolü, Ağ Katmanı (IPv4, IPv6, IP fragmentasyonu, OSPF, RIP, BGP), veri bağı katmanı (Ortama erişim protokolleri ALOHA, TDMA, FDMA, CSMA/CD). |
BTP 118 |
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ II |
Python programlama diline giriş, programlamanın temel bileşenleri (bilgisayarlar, geliştirme ortamları, editörler, derleyiciler vs.), değişkenler, veri türleri, kontrol ve döngü yapıları, en temel veri yapıları, fonksiyonlar. |
BTP 211 |
GÖRSEL PROGRAMLAMA-I |
Görsel programlama editörünü kurma ve ayarlarını yapma, formlar ve özellikleri, standart nesneler, giriş ve mesaj pencereleri, diyalog pencereleri, gelişmiş nesneleri öğrenmek. Operatörler, fonksiyonlar, karar yapıları ve döngüler, diziler, grafik uygulamaları, raporlama uygulamaları. |
BTP 212 |
GÖRSEL PROGRAMLAMA-II |
Active form uygulamaları,DLL uygulamaları, API uygulamaları, Registry uygulamaları, OLE nesneleri, resim dosyaları ile çalışmak, çevre birimleri ile iletişim kuran uygulamalar, dosya transfer uygulamaları, dosya transfer uygulamarı, elektronik posta uygulamaları, canlı mesajlaşma uygulamaları, Client-Server uygulaması. |
BTP 213 |
VERİ TABANI-II |
İleri SQL Soguları, alt Sorgular, View (Görünümler), Transaction, Index, T-SQL (Transact SQL), Functions(Fonksiyonlar), Stored Procedure (Saklı Yordamlar), Cursor (imleç) kullanımı, Trigger(Tetikleyici) Kullanımı, Veritabanında Güvenlik, İleri Veritananı Uygulamaları. |
BTP 214 |
BİLGİSAYAR GÜVENLİĞİ |
Bilgisayar güvenliğinin temelleri, şifrelemenin temel kavramları, erişim kontrolü, yazılım güvenliği ve kötü niyetli kodlar, güvenilir sistemler, ağ ve kablosuz güvenliği. |
BTP 215 |
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA-II |
Standart bileşenler. Gelişmiş bileşenler. Veritabanı bağlantısı. Veritabanı sorguları. Raporlama, büyük çaplı yazılımların tasarlanması, arayüzler, soyut sınıflar, grafik kullanıcılı arayüz tasarımı. |
BTP 217 |
İNTERNET PROGRAMCILIĞI |
İnternetle ilgili temel kavramlar, internet yazılım protokolleri, web tasarımıyla ilgili temel kavramlar, web sunucunun kurulması ve ayarlarının yapılması, web editörlerinin kullanımı, temel web teknolojileri, etkileşimli içeriğe sahip web sayfalarının programlanması, bir sunucu üzerindeki veri tabanına dinamik olarak erişime gerek duyan web sayfalarının tasarımı, dinamik verilere (arama sonuçları, görüntüler, videolar, haritalar vb.) ulaşabilen web sayfalarının yapılması, genel uygulamalar. |
BTP 221 |
OFİS YAZILIMLARI (SEÇMELİ) |
Microsoft Word Program ortamı ve belge yapısı, Microsoft Excel Program ortamı ve belge yapısı, Microsoft PowerPoint Program ortamı ve belge yapısı, Microsoft Access Program ortamı ve belge yapısı, Microsoft Outlook Program ortamı. |
BTP 222 |
SAYISAL SİSTEMLER (SEÇMELİ) |
Sayı sistemleri, Boole Cebri, mantık ağları ve sadeleştirilmesi, kanonik formlar, tümleşik, ardışıl devreler, mantık kapıları, toplama, kod çözme, kodlama, çoğullayıcı, sayıcı, flip-flop devreleri, bellek ve programlanabilir mantık, sayısal mantık tasarımı uygulamaları. |
BTP 223 |
İŞLETİM SİSTEMLERİ |
İşletim sistemlerinin temelleri, işletim sisteminin gelişimi, temel kavramlar, işlemler, iş parçacıkları, işlemler arası iletişim, senkronizasyon (kritik bölge, semafor vs), zamanlama, hafıza yönetimi, giriş/çıkış yönetimi, dosya sistemleri. |
BTP 224 |
MİKROİŞLEMCİLER (SEÇMELİ) |
Mikroişlemcilere giriş, temel mikroişlemci yapıları ve işlemleri, veri yolu organizasyonu, adresleme çeşitleri, komut seti, zamanlama analizi, kesme programlaması, seri ve paralel haberleşme, bellek, Assembly dili programlaması. |
BTP 225 |
MOBİL UYGULAMALAR (SEÇMELİ) |
Çeşitli mobil programlama dilleri ile mobil cihazlar için uygulama geliştirme deneyimi kazanmak |
BTP 226 |
ZEKÂ (SEÇMELİ) |
Bilgi gösterimi, arama algoritmaları ve buluşsal programlama, mantık ve mantık programlama, problem çözme, oyunlar, bulmacalar, uzman sistemler, görme, makine öğrenmesi, doğal dil işleme ve sinir ağları. |
BTP 227 |
GÖMÜLÜ SİSTEM TASARIMLARI (SEÇMELİ) |
Gömülü sistemlerin yapısı, mikro denetleyiciler, yazılımlar ve programlama, teorik bilgiler ve uygulama geliştirme. |
BTP 229 (SEÇMELİ) |
KABLOSUZ AĞLAR |
Kablosuz anlık ve altyapılı ağlarına giriş, MAC katmanı (gizli terminal, açığa çıkmış terminal problemleri, IEEE 802.11), kablosuz anlık ağlarda yönlendirme, kablosuz algılayıcı ağlarına giriş, kablosuz algılayıcı ağlarında MAC ve yönlendirme protokolleri, topoloji kontrolü, servis kalitesi. |
BTP 230 |
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ (SEÇMELİ) |
Kullanıcı odaklı tasarım ve geliştirme araçları hakkında temel bilgiler, kullanıcı arayüzünün temel prensipleri, kullanılırlık model ve prensipleri, kullanıcı ve görev analizi uygulamaları, tasarım, prototip geliştirme ve değerlendirme işlemleri, renk ve tipografinin etkilerinin tartışılması, yeni kullanıcı arayüzü teknikleri. |