ABU YDYO Mesleki Gelişim Birimi

Amaç

Antalya Bilim Üniversitesi Hazırlık Programı Mesleki Gelişim Birimi, öğretmenleri kendi rollerinde uzmanlaşmaları için ilham vererek ve güçlendirerek, genel öğretim kalitesini artırmayı ve öğrenci öğrenimini desteklemeyi hedeflemektedir. Öğrenme, işbirliği ve yenilikçi bir kültürün sürekli bir döngüsünü teşvik ederek okul kültürünün standartlaştırılması ve güçlendirilmesini amaçlıyoruz. Mesleki gelişim fırsatları yaratarak öğretmenin, öğretme becerilerinin kalitesini artırmayı, genel eğitim kalitesini yükseltmeyi ve tüm öğrencilerin etkili ve yüksek kaliteli öğrenme fırsatlarına eşit erişiminin sağlanmasını hedefliyoruz.

Misyon

Misyonumuz, öğretmenlerin becerilerini ve bilgilerini sürekli olarak geliştirebilecekleri ve eğitimdeki değişen taleplere uyum sağlayabilecekleri dinamik ve işbirlikçi bir ortam yaratmaktır. Yüksek kaliteli eğitim programları düzenleyerek, akran işbirliğini teşvik ederek, mentorluk fırsatları sunarak ve sınıf gözlemleri ve geri bildirim döngüleri gibi yansıtıcı uygulamaları hayata geçirerek öğretmenlerin potansiyellerine ulaşmalarına destek oluyoruz. Mesleki gelişim çabalarını kurumun genel hedefleriyle uyumlu hale getirerek, liderlik yapmaya, yenilik yapmaya ve ilham vermeye güçlendirilmiş öğretmenlerden oluşan bir topluluk yaratmayı hedefliyoruz.

Vizyon

Her öğretmenin değerli, güçlendirilmiş ve kapsayıcı ve ileriye dönük bir eğitim ortamına katkıda bulunmaya hazır hissettiği bir profesyonel öğrenme topluluğu hayal ediyoruz. Mükemmeliyet, yenilik ve eşitlik konularına bağlı kalarak, öğretim kalitesini artıran, yaşam boyu öğrenmeyi teşvik eden ve hem öğretmenler hem de öğrenciler üzerinde olumlu bir etki yaratan bir mesleki gelişim standardı belirlemeyi hedefliyoruz.

Felsefe

Mesleki Gelişim Birimi, öğretmenliğin yaşam boyu süren bir öğrenme yolculuğu olduğuna inanır. Felsefemiz şu ilkelere dayanmaktadır:

  1. Sürekli İyileşme
    Mesleki gelişim, hem öğretmenler hem de öğrenciler için faydalı olan sürekli bir süreçtir.
  2. İşbirliği ve Paylaşılan Uzmanlık
    Öğretmenler, işbirliği, bilgi paylaşımı ve akran öğrenimini teşvik eden bir ortamda en etkili şekilde gelişir.
  3. Fırsatlarda Eşitlik
    Tüm öğretmenlerin mesleki gelişim kaynaklarına ve fırsatlarına eşit erişimi olmalıdır ve bu da adalet ve kapsayıcılık ilkelerini yansıtır.
  4. Yapıcı Geri Bildirim
    Yapıcı geri bildirim, öz değerlendirme ve gelişim için esastır, öğretmenlerin güçlü yönlerini ve geliştirilmesi gereken alanları belirlemelerine yardımcı olur.
  5. Kurumsal Hedeflerle Uyum
    Mesleki gelişim faaliyetleri, Hazırlık Programı'nın daha geniş hedefleriyle uyumlu olacak şekilde tasarlanır ve uygulanır.
  6. Öğrenci Odaklılık
    Mesleki gelişimin nihai amacı, öğrenci öğrenimini geliştirmek ve eşit başarı fırsatları sağlamaktır.

 

Mesleki Gelişim Politikası

  1. Mesleki Gelişim Faaliyetleri
    • ELT konferansları düzenlemek, öğretmenleri dil öğretimindeki en son trendler, yöntemler ve araştırmalarla tanıştırmak.
    • Yeni öğretmenleri okula entegre etmelerine yardımcı olmak için oryantasyon programları düzenlemek.
    • Yenilikçi öğretim teknikleri, sınıf yönetimi ve öğrenci katılım stratejileri üzerine eğitim oturumları düzenlemek.
    • Kariyerlerinin her aşamasındaki öğretmenlere kişiselleştirilmiş rehberlik ve destek sağlamak için mentorluk ve öğretmenlik fırsatları sunmak.
  2. Sınıf Gözlemleri
    • Gözlemler, öğretmenleri desteklemeye odaklanarak gelişim amaçlı düzenli olarak yapılır.
    • Gözlemler, açık, adil ve pratik akademik performans kriterlerine dayalı olarak gerçekleştirilir.
  3. Geri Bildirim Döngüsü
    • Öğretmenlere gözlemler sonrası detaylı ve yapıcı geri bildirim verilir, güçlü yönleri ve gelişmesi gereken alanlar vurgulanır.
    • Yapılandırılmış bir geri bildirim döngüsü, yansıtma, tartışma ve takip fırsatları sunarak sürekli gelişmeyi sağlar.
  4. Öz Değerlendirme
    • Öğretmenler, gözlemler ve akran değerlendirmeleri doğrultusunda kendi öğretim pratiklerini değerlendirilmeye teşvik edilir.
  1. Akran Gözlemleri
    • Akran gözlem programları, öğretmenlerin birbirlerinden öğrenmelerine, fikir alışverişinde bulunmalarına ve en iyi uygulamaları benimsemelerine olanak tanır.
    • Bu işbirlikçi yaklaşım, yeniliği teşvik eder ve program genelinde öğretim kalitesini güçlendirir.
  2. Destekleyici Bir Atmosfer
    • Birim, öğretmenlerin mesleki yolculuklarında desteklendiğini hissettikleri olumlu ve yapıcı bir ortam yaratır.
    • Güven ve karşılıklı saygıyı teşvik etmek için açık diyalog ve işbirliği fırsatları sunulur.
  3. Standartlaştırma ve Eşitlik
    • Mesleki gelişim girişimleri, öğretim uygulamalarını standartlaştırmayı ve kurumsal hedeflerle uyumlu hale getirmeyi amaçlar.
    • Tüm öğretmenlerin gelişim ve iyileştirme için aynı fırsatlara sahip olmasını sağlamak için çaba gösterilir.
  4. Öğrencilere Etki
    • Tüm mesleki gelişim faaliyetleri, öğrenci öğrenim sonuçlarını iyileştirmeyi ve eşit başarı fırsatları sağlamayı hedefler.

Mesleki Gelişim Formları:

Ders Planı Form-1 için tıklayınız.

Ders Planı Form-2 için tıklayınız.

Akran Ders Gözlemi Form - 1 için tıklayınız.

Akran Ders Gözlemi Form-2 için tıklayınız.

Ders Gözlem Sonrası Ders Değerlendirme Formu için tıklayınız.

Ders Gözlem Not Tutma Formu için tıklayınız

Akademik Performans Değerlendirme Formu için tıklayınız.