Akdeniz ve Güneydoğu Avrupa Ülkeleri Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Turizm Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Karşılaştırmalı Hukuk Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi
Tanıtım
İletişim
CHI 201
Öğrenciler Mandarin Çincesi’nde yer alan heceleri ve tonları nasıl doğru bir şekilde telaffuz edeceklerini öğrenirler. Temel günlük ifadeleri kullanarak, isimler ve fiillerle basit cümleler oluşturabilirler.Olumlu-olumsuz ve soru cümlelerini kullanabilir ve anlayabilirler. Kendilerini ve başkalarını (örneğin ailesini ve sınıfını) tanıtabilirler. 1’den 99’a kadar sayıları sayabilirler. “Ölçü Birim Sözcüklerinin” kullanımlarını doğru bir şekilde öğrenmeye başlarlar. Tarih ve saatleri Çince olarak ifade edebilirler.
CHI 202
Öğrencilerin günlük yaşamda gerekli olan konuşma ve yazma becerilerini geliştirmesi beklenir. Yer ve yön sözcüklerini kullanarak çevrelerini betimleyebilirler. Yemek ve içecek siparişi verebilirler. 100 ‘ün üzerindeki sayıları saymayı öğrenirler. Alışveriş yapabilir ve para kalıplarını ifade edebilirler. Para bozdurma ile ilgili Çince kalıpları öğrenirler. Taşıt ve ulaşım aracı sözcüklerini ile birleşik cümleler oluşturabilirler.
CHI 301
Eğitim ve meslek hayatı ya da günlük konularla ilgili metinleri anlamaları beklenir. Temel bağlaçlar ile basit cümleler oluşturabilirler. İngilizce’deki “in, on, at with, to, from” gibi edatları, Çin dilinde kurallı bir şekilde ifade edebilirler. Şimdiki zaman kalıbını öğrenir ve hobilerden bahsederler. Yardımcı fiillerden birkaçını kullanarak cümle kurabilir. Yön sözcüklerini kullanarak yerleri tasvir edebilirler. “Önce…, sonra…” kalıpları ile cümle kurup, günlük aktivitelerinden bahsedebilirler.
CHI 302
Temel gereksinimlerine denk düşen konuları anlatabilirler. Hastane ve hastalıkla ilgili cümleleri ifade edebilirler. Birisinin yaşını, boyunu ve kilosunu sorup yanıt verebilirler. Kişiler ve nesneler için nasıl karşılaştırma yapacaklarını öğrenirler. Geçmiş zaman kalıplarını ifade edebilirler.