Akdeniz ve Güneydoğu Avrupa Ülkeleri Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Turizm Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Karşılaştırmalı Hukuk Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi
DERSİN KODU |
DERSİN ADI |
DERSİN İÇERİĞİ |
GMS 1001 |
GASTRONOMİYE GİRİŞ |
Bu ders, öğrencilerin duyusal becerilerini geliştirme, bireysel tat ve yeme seçimlerini etkileyen kültürel faktörleri anlama ve öğrendiklerini araştırma ve problem çözmede uygulama fırsatı sağladığından, öğrencilerin doku ve lezzet üretiminin heyecan verici dünyasını keşfetmelerini sağlar. Derste kalite anlayışı; belirli ürünlerin nasıl yapıldığına ve kim için yapıldığına bağlı olarak ürünlerdeki farklılıkları tanıyabilme vurgulanmaktadır. |
GMS 1002 |
MUTFAK UYGULAMALARINA GİRİŞ |
Catering ve gıda üretim sistemlerine giriş. Temel mutfak teknikleri, ekipman kullanımı, kesim teknikleri ve teorik dersler ile tamamlayıcı laboratuvar uygulamaları. |
TRM 1002 |
YÖNETİME GİRİŞ |
Bu ders, alanla ilgili teknik terimleri tanıtırken, yönetimle ilgili ana akım anlayışları da tartışmaktadır. Ders boyunca kullanılan örnek olay incelemeleri ve tartışma sorularının, öğrencilerin dersle ilişkili deneyimlerini ortaya çıkarması beklenmektedir. Buna göre yönetimin doğası, yönetim yaklaşımları, liderlik becerileri, organizasyon türleri, örgüt kültürü, çalışan performansının ölçülmesi gibi konular üzerinde durulmaktadır. |
GMS 1003 |
GIDA BİLİMİ |
Gıdalarda bulunan temel kimyasal maddelerin mutfak süreçlerindeki temel işlevleri, pişirmenin kimyasal prensibi. |
GMS 1004 |
BESLENME İLKELERİ |
Bu ders, protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral gibi temel besin ögelerinin özelliklerini, kaynaklarını ve vücuttaki rolünü yakından incelemektedir. Kalori, sağlıklı beslenme, özel diyetler (örn. düşük kalorili, düşük sodyum, glütensiz vb.), etik seçimler, dengeli beslenme, kilo kontrolü, porsiyon büyüklüğü, beslenme ve sağlık beyanlarını da içeren beslenme yönünden etiketleme gibi kavramları öğrencilerin anlamasını sağlar. Öğrenciler, beslenme konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandıktan sonra, konaklama sektöründe bir gıda işletmesinde daha sağlıklı ve besleyici bir şekilde pişirme için menü ve tarif geliştirme ve uyarlama ile birlikte müşterilerin özel beslenme talepleri de derslerde yoğunlaşılan konular arasındadır. Ayrıca bu ders beslenme araştırmalarında ve haber makalelerinde yayınlanan aktüel konuları ve eğilimleri öğrencilere derslerde öğrendiklerini kullanarak değerlendirmelerini teşvik eder. |
TRM 1005 |
SANİTASYON HİJYEN VE İŞ GÜVENLİĞİ |
Bu ders, öğrencilere konaklama sektöründeki sunulan yiyecek ve içecek servisinin sanitasyon, hijyen ve iş güvenliği ile ilgili konularını tanıtır. Ayrıca, öğrencilerin gıda güvenliği ve hijyen uygulamalarını keşfetmelerini sağlar. Derslerde öğrencilere el yıkama gibi temel konulardan, gıda kaynaklı hastalıklara, gıda mikrobiyolojisine, bulaşmaya, gıda güvenliği yönetim sistemlerine (HACCP) ve gıda üretim ve servis ekipmanlarının temizliği ve bakımı ve personel hijyeni gibi daha karmaşık konulara kadar öğretilmesi amaçlanır. Bir restorandaki satın alma, hazırlama, taşıma, pişirme, bekletme, depolama ve servis gibi gıda akışı aşamaları sırasında ortaya çıkabilecek potansiyel riskler ve bunlara yönelik önleyici ve kontrol tedbirleri örnek olay çalışmalarının yardımıyla ayrıntılı olarak verilmektedir. Ek olarak, çalışanlar için risk oluşturabilecek belirli tehlikeler (kesikler, yanıklar, kaymalar ve düşmeler, elektrik çarpması vb.) de ele alınmaktadır. |
GMS 1006 |
TEMEL SANAT EĞİTİMİ |
Öğrencilerin temel sanat bilgilerini pekiştirmenin yanı sıra malzemeye yatkınlıkları, konsantrasyon ve titizlikleri de gelişir. Kompozisyonun temel ilkelerinden yola çıkarak 2D ve 3D kompozisyon ve aranjmanlar yapmak. Siyah-beyaz ve renkli ile ilgili uygulamalar; soyut-somut bir anlayışla yeniden değerlendirme. Düşündüklerini hayal gücüyle, tamamen özgür bir alanda, özgürce düşünerek ama belli bir disiplini kaybetmeden üretime dönüştürmek. |
TRM 1007 |
TEMEL OFİS PROGRAMLARI |
Ders kapsamında, öğrenciler bilgisayar kullanımı gerektiren derslerinde ve sektörde ihtiyaç duyacakları MS office programları konusunda bilgi sahibi olmaktadır. Öğrenciler ders içerisinde uygulamalı olarak Google forms, Outlook, Word, Excel ve Powerpoint araçlarını kullanmakta ve analiz etme, raporlama ve sunum yapma becerilerini geliştirmektedirler. |
GMS 2000 |
STAJ I |
Bu ders Antalya Bilim Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin yapmak zorunda oldukları, süresi, dönemi ve staj yönerge esasları, bu esaslarda tanımlanan ve yine bu esaslarda belirtilen niteliklerdeki bir işyerinde çalışmayı kapsamaktadır. |
GMS 2001 |
MUTFAK UYGULAMALARI I |
Herhangi bir çorba veya sos türevlerini detaylandırmak için malzemelerin ve sosların özelliklerini uygulamak, dersler ve laboratuvar uygulamaları. |
TRM 2001 |
YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ |
İşletmelerde bir yemek servisi yönetiminin iç işleyişinin açıklanması ve analizi; sanayi ve sağlıkla ilgili tesisler. Yemek servisi organizasyon yapılarının sunumu ve analizi; iş tanımları; iç kontroller; dahili sistem tasarımı; özel yemek servisi ekipmanı hususları. Faktörlerin otel gibi alanlar bağlamında analizi; havayolu ikramı; diğer ulaşım ikram hizmetleri; eğitim kurumları ve sözleşmeli yemek servisi yönetimi. Yukarıda belirtilen operasyon türlerine saha ziyaretleri. |
GMS 2002 |
MUTFAK UYGULAMALARI II |
Temel pişirme ve kesme teknikleri, sebze, et, kümes hayvanları ve balık hazırlama ve temel stoklar, çorba ve sos yapımı. |
GMS 2003 |
YEMEK TARİHİ |
Bu ders öğrencilere dünya tarihinin çeşitli aşamalarında halklar, gelenekleri ve kültürleri hakkında temel bir anlayış sağlar. Gıda, zaman ve mekan boyunca tüm insanlar için temel ihtiyaçlardan biridir; açlık, insanları yiyecek aramaya iter. Açlık, insanları yeni gıda üretimi, tüketimi ve gıdaya erişim sistemleri geliştirmeye teşvik etmeye devam ediyor. İnsanlar ayrıca gıda arzı tehdit edildiğinde endişelenir. Gıda gelenekleri ve insani uygulamalar (yani üretim, hazırlama ve tüketim), toplumsal politikalar, ekonomik ve sınıfsal koşullar, cinsiyet ve kültürel inançlar, yani neyin kabul edilebilir veya kabul edilemez davranış olarak değerlendirildiği dahil olmak üzere çeşitli güçler tarafından bilgilendirilir ve belirlenir. nasıl ve kiminle yemek yediğimiz. Teknoloji, politika, gelenek, din ve kültürün diğer yönleri, yemek hakkındaki anlayışımızı etkiler. Dünya tarihi boyunca gıda ve gıda yapımını ve üretimini ve tüketimini içeren sistemlerin geliştirilmesine odaklanacağız. Buna yiyecek yetiştirmek, yemek yemek, yemek paylaşmak, yiyecek ticareti yapmak ve "egzotik" veya "saldırgan" olarak görülen yiyecekler dahildir. Konular ayrıca avcılık ve toplayıcılık, tarımın gelişimi, yiyecek ve ritüeller, yiyecek ve coğrafya, yiyecek ve cinsiyet rolleri ve yiyecek eksikliği olduğunda neler olduğunu içerecektir. |
GMS 2004 |
MENÜ PLANLAMA |
Bu derste hedef kitlenin belirlenmesi ile stratejik menü tasarımı, farklı menü stilleri, karlı bir menü fiyatlandırması ve etkileyici bir menü tasarımının temel özellikleri vb. konular yer almaktadır. |
TRM 2004 |
MALİYET YÖNETİMİ |
Bu ders, öğrencinin çeşitli yemek servisi sistemlerinde yemek servisi yönetiminin bileşenlerini değerlendirmesini sağlayacaktır. Öğrenci, maliyet ve satış kavramlarını ve bunların kârla ilişkisini öğrenecektir. Öğrenci, maliyetlerin ve karların nasıl hesaplanacağını öğrenecek ve yiyecek, içecek ve iş gücü kontrolü için kontrol kavramı faktörlerini uygulayacaktır. |
GMS 2005 |
EKMEKÇİLİK |
Dersi alan öğrencilerin on dört (14) haftalık eğitim boyunca sistemli olarak verilen teorik bilgilerin yardımlarıyla gastronomi ve profesyonel mutfak uygulamalarındaki: temel işleyişin, mutfakta genel hijyen yaklaşımının ve dünya mutfak hiyerarşisinin ve jargonunu; bu bilgi ve tecrübelerin ileri mutfak uygulamaları için sağlıklı ve sağlam bir temel ve profesyonelliğe sosyo- ekonomik sistemli bir bakış açısı oluşturmasını; HACCP Sistemini; temel gastronomi terminolojisini; ana malzemeler bazında ürün özelliklerinin tanıtılmasını; temel ekmek hamuru tekniklerini, ekmekçiliğin temel esaslarını, malzeme ve ekipman bilgisini; ekmeğin kültürel tarihi geçmişi ve kültürlere göre literatürde karşılaşılan ekmek türlerini; değişik kombinasyonlardaki ekmek hamuruna hakimiyet kazanma ve karakteristik özelliklerini tanımayı; ekşi mayalı ekmeklerin günlük hayattaki önemi ve özelliklerini; dünya fırıncılık sektöründe kullanılan fırıncılık ekipmanlarını ve şekillendirmede kullanılan yardımcı ekipmanları tanımak ve kullanım pratiklerini; pre-ferment, direkt ve indirekt hamur oluşturmayı; fırınları ve özellikleriyle beraber kullanımlarını, ekmek uygulamalarında sıklıkla karşılaşılan sorunlara dene-sonuç ilişkisi kurarak çözüm üretmeyi öğreneceklerdir. |
TRM 2005 |
PAZARLAMAYA GİRİŞ |
Bu ders, pazarlamanın temel kavramları ve konularına değinmektedir. Bu doğrultuda arz, talep, ihtiyaç, memnuniyet, pazarlama karması elemanları, işletme makro ve mikro çevresi, pazarlama stratejisi, ürün geliştirme süreci, tüketici ihtiyacı oluşma süreci, sürdürülebilirlik ve modern pazarlama araçları üzerinde durmaktadır. |
GMS 2006 |
PASTACILIK |
Bu derste öğrencilerin bir pastane mutfağında kullanılan araç-gereç ve malzemeleri profesyonel anlamda kullanmalarını sağlamak ve hazırlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca pastacılığın klasik mutfak bölümlerindeki yeri, temel pişirme yöntemleri ve hazırlıkları, temel pastacılık yöntemlerinin öğrenilmesi dersin amaçları arasındadır. Bu ders, pastacılık ürünlerinin temellerini uygulayarak, küresel pastane üretiminin pratik bir biçimini oluşturmayı amaçlamaktadır. |
GMS 2007 |
İÇECEKLER |
Bu ders alkollü ve alkolsüz içeceklerin temel sınıflandırılmasını ele alarak incelenen içeceklerin üretim süreçleri ve bileşenlerinin işlevleri hakkında bilgi vermektedir. |
GMS 3000 |
STAJ II |
Bu ders Antalya Bilim Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin yapmak zorunda oldukları, süresi, dönemi ve staj yönerge esasları, bu esaslarda tanımlanan ve yine bu esaslarda belirtilen niteliklerdeki bir işyerinde çalışmayı kapsamaktadır. |
GMS 3001 |
MUTFAK UYGULAMALARI III |
Temel pişirme ve kesme teknikleri, sebze, et, kümes hayvanları ve balık hazırlama ve temel stoklar, çorba ve sos yapımı. |
TRM 3001 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Hizmet organizasyonunun gereklilikleri, pazarlama kavramlarının uygulanması, hizmet endüstrisinde yöntem ve teknikler, pazarlama fonksiyonunun idaresi, hizmet endüstrisinde pazarlama bileşenlerini yönetmek, hizmetlerin fiyatlandırılması, kalitesi, ve hizmet süreç yönetimi kavramları ders kapsamında ele alınmaktadır. |
GMS 3002 |
MUTFAK UYGULAMALARI IV |
Bu dersin içeriğini Avrupa, Uzakdoğu, Asya ve Amerika kıtalarının gelecek mutfak özellikleri ve uygulamaları oluşturmaktadır. Öğrencilere o coğrafi bölgelerin mutfak kültürü ve mutfakları hakkında bilgi verilir. Dünyanın o coğrafi bölgelerine ait tarifler teorik ve uygulamalı olarak öğretilir. |
GMS 3003 |
GIDALAR VE ÖZELLİKLERİ |
Bu ders, gıda bilimi ile ilgili derslerde öğretilen ilkeler üzerine inşa edilmiş olup, gıdaların gruplandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri, gıdaların muhafazası ve saklanması gibi konuları daha ayrıntılı olarak kapsamaktadır. Gıda hazırlama, farklı pişirme yöntemleri ve saklama sırasında gıda özelliklerinde meydana gelen değişikliklere vurgu yapılır. |
GMS 3004 |
TÜRK MUTFAĞI |
Bu ders, gıda ile ilgili konuları antropolojik bir perspektiften ele alacaktır. Grup ve kişisel kimlikler, küresel bir dünyadaki etnik aidiyetler, ritüeller, tabular ve kaçınmalar yoluyla dini sınırlar, yerel ve küresel toplulukların yeniden canlandırılması gibi gıdaların şekillenmesinde oynadığı rolü inceleyecektir. Farklı ortamlarda okuma ödevleri ve etnografik araştırmalar yoluyla öğrenciler, "yemek geleneklerinin" ve "yerel yemeklerin" zaman ve mekan içinde nasıl korunduğunu ve dönüştürüldüğünü ve mutfak bilgilerinin insanlar tarafından kültürel farklılıkları belirtmek için nasıl kullanıldığını keşfedeceklerdir. Kurs, mutfak turizmi, kentsel ortamlarda yemek, restoran kültürü ve UNESCO'nun “tehlikedeki” diyetleri koruması yoluyla bir miras olarak gıdaya odaklanacaktır. |
GMS 3005 |
YÖRESEL MUTFAKLAR |
Bu derste öğrenciler Türk mutfağının tarihi, ekonomik, siyasi ve sosyal dinamiklerin etkileşiminin bir sonucu olduğunu anlayabilirler. Öğrencilerin alan ve uzmanlık bilgilerini hem akademik hem de profesyonel platformlarda hayata geçirirken daha bilinçli ve donanımlı olmalarını sağlamak. Bu sınıf formatı, tüm öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmasını gerektirir. Notlar, katılımınızın düzeyine ve karmaşıklığına göre belirlenir. Öğrencilerden başkalarını tartışmaya dahil etmeleri, analiz yapmaları, sonuçları formüle etmeleri ve sınıfla düşüncelerini paylaşmaları beklenir. |
GMS 3006 |
DÜNYA MUTFAK KÜLTÜRLERİ |
Seçilen ülkelerin mutfak kültürleri aşağıdaki temel boyutlar ile incelenmektedir: Mutfak kültürünün tarihsel gelişimi, bölgelere göre gözlenen farklılıklar, mutfak mimarisi ve araç gereçleri, yeme ve içmede kullanılan temel malzemeler, yemek çeşitleri, gündelik kullanılan yiyecekler ve lüks yiyecekler, pişirme yöntemleri, yiyecek ve içeceklerin imajı, gündelik görüntüsü içinde yeme-içme, sofra düzeni ve adabı, yiyecek ve içeceklerin servisi. |
GMS 3007 |
YEMEK KÜLTÜRÜ |
Bu ders, gıda ile ilgili konuları antropolojik bir perspektiften ele alacaktır. Grup ve kişisel kimlikler, küresel bir dünyadaki etnik aidiyetler, ritüeller, tabular ve kaçınmalar yoluyla dini sınırlar, yerel ve küresel toplulukların yeniden canlandırılması gibi gıdaların şekillenmesinde oynadığı rolü inceleyecektir. Farklı ortamlarda okuma ödevleri ve etnografik araştırmalar yoluyla öğrenciler, "yemek gelenekleri" ve "yerel yemeklerin" zaman ve mekan içinde nasıl korunduğunu ve dönüştürüldüğünü ve mutfak bilgisinin insanlar tarafından kültürel farklılıkları belirtmek için nasıl kullanıldığını keşfedeceklerdir. Kurs, mutfak turizmi, kentsel ortamlarda yemek, restoran kültürü ve UNESCO'nun “tehlikedeki” diyetleri koruması yoluyla bir miras olarak gıdaya odaklanacaktır. |
GMS 3008 |
ULUSLARARASI MUTFAKLARDA PEYNİR ÇEŞİTLERİ |
Bu ders kıtalar arası peynir yapım aşamalarını ve çeşitli peynir çeşitlerinin evrimini inceler. |
GMS 3010 |
GIDALARIN DUYUSAL DEĞERLENDİRMESİ |
Bu derste öğrenciler yeni/reformüle edilmiş bir gıda ürününde gıdaların duyusal algı mekanizmasını keşfedecek ayrıca ürün kabulünde kullanılan bazı testleri öğrenecektir. |
GMS 3011 |
GIDA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
Ders, öğrencileri sürdürülebilir uygulamaların teorik temelleri hakkında bilgilendirir, restoran ve yemek hizmetlerinin en iyi temsilcileri aracılığıyla bunların uygulanabilirliğini gösterir. Bu ders, gelecek için sınırlı doğal kaynakları göz önünde bulunduran gastronomi iş modelleri odaklı sürdürülebilir yaklaşımların entegrasyonunu içermektedir. |
GMS 3012 |
GASTRONOMİ TURİZMİ |
Gastronomik değerler, hedef pazarlama, yerel gıda, yerel gıda ile ilgili özel günler ve etkinlikler, gastrotur planlaması yoluyla hedef marka yaratan gastronomi ve turizm arasındaki bağlantı. |
GMS 3013 |
GASTRONOMİDE YENİ TRENDLER |
Gastronomi dünyasında yeni trendler ve gelişmeler. |
GMS 3015 |
TURİZM VE KONAKLAMA SEKTÖRÜ |
Küresel, topluluk, metropol, kent ve kırsal alanlarda turizm destinasyonlarının geliştirilmesiyle ilgili sosyo-ekonomik planlama sürecinin analizi. Turistlerin ihtiyaçlarını karşılamak için politika ve ürün geliştirme, yenilenme ve tesislerin ve hizmetlerin geliştirilmesi. Bu ders, turizmin gelişmekte olan bir ekonomiye entegrasyonunda yer alan ayarlama sürecini ve başlangıçtan başlayarak gelişimin yönlendirilmesinde doğal olan proje yönetimi becerilerini içerir. |
GMS 4001 |
MUTFAK UYGULAMALARI V |
Bu ders reçetelerinin zamanlama açısından etkin kullanımını öğrencilere vurgulayarak; Yemeğin hazırlanması, uygun pişirme tekniğinin seçimi ve yemeklerin pişirilmesi öğretilir. Stokların hazırlanması, detaylı mutfak uygulamaları ve fırın ürünü hazırlama teknikleri yapılır. Kısa sürede lezzetli ve özenli yemeklerin nasıl hazırlanıp pişirileceğini ve gerçek bir müşteri sunumu ve hizmetinin nasıl yapıldığını göstereceğiz. Dersin içeriğinde sıcak- soğuk yemek ve sunum detaylı olarak yer almaktadır. |
GMS 4002 |
MUTFAK UYGULAMALARI VI |
Bu ders reçetelerinin zamanlama açısından etkin kullanımını öğrencilere vurgulayarak; Yemeğin hazırlanması, uygun pişirme tekniğinin seçimi ve yemeklerin pişirilmesi öğretilir. Stokların hazırlanması, detaylı mutfak uygulamaları ve fırın ürünü hazırlama teknikleri yapılır. Kısa sürede lezzetli ve özenli yemeklerin nasıl hazırlanıp pişirileceğini ve gerçek bir müşteri sunumu ve hizmetinin nasıl yapıldığını göstereceğiz. Dersin içeriğinde sıcak - soğuk yemek ve sunum detaylı olarak yer almaktadır. |
GMS 4003 |
ULUSLARARASI MUTFAK UYGULAMALARI |
Bu ders; Avrupa, Asya ve Amerika kıtasında bulunan çeşitli ülke mutfaklarının pişirme teknikleri, malzemeleri ve yiyecek sunumlarının uygulamalı olarak anlatılmasını içermektedir. Bu mutfaklar hakkında teorik alan araştırmaları yapılması sağlanır. |
GMS 4004 |
VEJETARYEN MUTFAĞI |
Vejetaryen beslenme, Veganlık ve genel olarak bitki temelli beslenme türlerinin çıkış noktası, tarihi anlatılır. Farklı bitki temelli beslenme alışkanlıkları tartışılır (pesketeryan, fruteryan gibi). Veganlığın beslenme alışkanlığından öte bir yaşam felsefesi olması sebebiyle, vegan felsefe, aktivizm ve avantajları dezavantajları tartışılır. Bitki temelli beslenmenin sürdürülebilir çevre açısından önemi, sağlık üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, bu konuda söz sahibi sivil toplum örgütleri de dersin içeriği arasındadır. |
GMS 4005 |
BAHÇE ÜRÜNLERİ YETİŞTİRME |
Bir restoranın/otelin kendi bahçesinden taze malzemeler kullanarak mutfakta bir şeyler üretmek son zamanların popüler uygulamaları olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu derste öğrenciler bu konseptle tanışarak, küçük bahçelerinde kendi salata yeşilliklerini veya otlarını yetiştirmeye deneyimsel olarak dahil olacaklardır. |
GMS 4006 |
MEZUNİYET PROJESİ |
Bitirme projesi, turizm alanında akademik bir danışman eşliğinde öğrencinin seçtiği ve danışmanın onaylandığı turizm ile ilgili bir konu hakkında bir çalışmadır. Bu dersin tamamlanabilmesi için asgari 5000 kelimelik bir araştırma tezi yazılmalıdır. Yapılan çalışma öğrencinin konuya hakimiyetini, bilgi birikimini, sözlü ve yazılı iletişimine katkı sağlayacaktır. Yapılan çalışma danışman tarafından akademik kurallara uygunluğu açısından değerlendirilecektir. |
GMS 4007 |
TESİS YÖNETİMİ VE TASARIMI |
Dersin konusu yemek kültürü ve yemek mekanlarının genel tasarım ilkeleridir. Bu kapsamda öğrencilerin ana tema ile bağlantılı olarak mekanın kavramsal, fiziksel ve psikolojik yönlerini anlamaları ve mekanın gerekli mekansal gereksinimleri, alt mekanların gerekli donanımları, yapı teknolojisi, çevresel ve insan faktörleri hakkında stratejiler geliştirmeleri beklenmektedir. |
TRM 4152 |
GÖLGE YÖNETİCİLİK |
Bu derse kabul edilen öğrenciler haftada 3 gün tesise giderek müdürlerinin gölgesi olarak çalışırlar. |
GMS 4011 |
GIDA VE MEDYA |
Gıda ve Medya dersi, ağırlama endüstrisinde gıdanın sunumu, iletişimi, reklam edilmesi ve promosyonu konularını içermektedir. |
GMS 4012 |
GIDA MEVZUATI |
Kalite, Gıda mevzuatının uygulanmasıyla doğrudan ilişkilidir ve küresel pazarda sürdürülebilir rekabet başarısının anahtarı olarak kabul edilir. Bu ders öğrencilere Gıda mevzuatının temel kavram ve uygulamalarını tanıtır. |
GMS 4013 |
GIDA ETİĞİ |
Bu derste etik teoriler, gıda güvensizliği, açlık, gıda yardımları, tüketici bilinci ve pazarlama konuları, hayvan hakları ihlalleri, atık yönetimi ve iklim değişikliği gibi etik gibi etik konular yer almaktadır. |
GMS 4014 |
İÇECEK KÜLTÜRÜ |
Bu ders içecek tarihi, tüketimi ve kültürü, içeceklerin üretimi, saklanması, sunumu, maliyet kontrolü, bar yönetimi, karlılık, yasal ve düzenleyicilerin incelenmesi konularını kapsar. |
GMS 4015 |
GIDA SEKTÖRÜNDE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME |
Gıda sektörüne göre "yeni gıda ürün" ün tanımı, piyasaya sunulan bir gıda ürününün başarılı veya başarısız olarak tanımlanmasındaki faktörler, sektörel bazda yeni ürün geliştirme süreçleri, tüketicilerin yeni ürün geliştirilmesi sürecindeki önemi. |
GMS 4016 |
GIDA POLİTİKALARI |
Gıda üretimi ve nüfus artışı, yüksek gıda fiyatları politikası, açlık ve açlık politikaları, yeşil devrim tartışmaları, obezite, gıda yardımı ve gücü, tarım sübvansiyonları ve ticareti, organik ve yerel gıda, gıda güvenliği, GDO, dünya yemek sistemi Ulusal ve uluslararası gıda yasaları ve düzenlemeleri. Farklı ülkelerde gıda yasa ve yönetmeliklerinin uygulamaları. |
GMS 4018 |
BANKET VE ZİYAFET YÖNETİMİ |
Bu ders banket ve ziyafet operasyonları konusunda bilgi sunar; planlama, yönetim ve pazarlama prosedürlerini içerir. |
GMS 4020 |
YİYECEK VE İÇECEK SERVİSİ |
Yiyecek-içecek servisi, servis personeli, servis türleri, temel servis türleri, protokol bilgileri, serviste hijyen. |
GMS 4022 |
GASTRONOMİ SEMİNERLERİ |
Ders, bilim, kültür, sanat ve mutfak konularını öncü şekilde temsil eden örneklerin haftalık başlıklar halinde işlenmesi ile lisans öğrencilerinin bilgilerini zenginleştirir. |
GMS 4024 |
YEMEK FOTOĞRAFÇILIĞI |
Bu ders, öğrencilerin kameralarını nasıl kullanacaklarını, doğal ışık kullanarak nasıl çekim yapacaklarını ve yiyeceklerin ve içeceklerin başarılı bir şekilde sunumu için gerekli olan pratik araçları anlamalarına yardımcı olur. Eleştirel düşünme ve görsel iletişim becerilerini geliştiren öğrenciler, estetik ve teknik düzeyde kendi fotoğraflarını oluştururlar. |
GMS 4026 |
MOLEKÜLER GASTRONOMİ |
Bu ders öğrencilere gastronominin bilimsel temelini göstererek moleküler bazda yeni mutfak trendleri hakkında bilgi sağlamaktadır. |
GMS 4028 |
PROFESYONEL TABAK DİZAYNI |
Dersin içeriği, mutfak sanatı ile sanat ve tasarım arasındaki bağı çözmeyi hedefler ve mutfakta yaratıcılığını kullanıp yemek tasarlamasını sağlar. |
TRM 4056 |
RESTORAN OPERASYONU VE GİRİŞİMCİLİK |
Bu kurs, restoran yönetimi hakkında sistematik bir anlayış ve girişimciler için bir başlangıç kılavuzu sunar. Derste restoranların yönetim doğası, çalışanların görev tanımları, bir restoranda çalışanların motivasyonu ve değerlendirilmesi vurgulanmaktadır. Yönetim yaklaşımları, farklı restoran türlerinin müşteri profilleri, hizmet başarısızlığı ve müşteri memnuniyeti ders kapsamındaki diğer konulardır. Her öğrenci aynı zamanda bir restoranın müşterisi olduğundan, vaka çalışmaları ve tartışma sorularının öğrencilerin günlük yaşamdaki deneyimlerini ortaya koyması beklenir. Bir restoranın işleyişi anlatıldıktan sonra, öğrencilerden yenilikçi bir restoranın iş modelini tasarlamaları istenmektedir. |
TRM 4063 |
PAZAR ARAŞTIRMALARI |
Bu ders, konaklama, rekreasyon, spor ve diğer turizm alanlarındaki endüstri sorunlarını çözmeye yönelik araştırma yollarını inceleyecektir. Konular problem tanımlama, araştırma mantığı, araştırma tasarımları, bilgi arama stratejileri, anket geliştirme ve istatistiksel analiz konuları içermektedir. Yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yanı sıra veri analiz yazılımının kullanımı vurgulanır. |