Akdeniz ve Güneydoğu Avrupa Ülkeleri Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Turizm Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Karşılaştırmalı Hukuk Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi
Öğrenciler, Sağlık Bilimleri Fakültesinin belirlediği esaslar doğrultusunda derslere, laboratuvar ve uygulamalara devam etmek, yarıyıl içinde her türlü sınava ve öğretim elemanlarının uygun gördüğü diğer çalışmalara katılmakla yükümlüdürler.
Öğrencilerin bir dersteki başarı durumu; ilgili öğretim elemanları tarafından her yarıyıl başlangıcında başarı notuna katkısı ilan edilen ödev, proje, atölye, arazi çalışması, uygulama, laboratuvar, seminer, kısa sınav, ara sınav ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarının ve final sınavının sonuçlarına göre belirlenir.
Bir ders için yarıyıl/yıl içi değerlendirme araçları ara sınav, ödev, proje, laboratuvar, uygulama ve diğer çalışmalardan oluşur. Staj, dönem projesi, bitirme projesi, bitirme tezi ve seminer dersi ve benzeri dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde en az bir ara sınav yapılması zorunludur. Her bir yarıyıl/yıl içi değerlendirme aracı (ara sınav, ödev, proje, laboratuvar, uygulama ve diğer çalışmalar) 100 puan üzerinden notlandırılır. Bu değerlendirme araçlarının notlandırılmasında herhangi bir başarı değerlendirme yöntemi kullanılmaz ve harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yılsonu sınavı dâhil tüm değerlendirme araçları notlandırıldıktan sonra gerçekleştirilir. Öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) ders izlencelerinde belirtilir. Bu oranlar, ilgili dersin değerlendirilmesinde esas alınır. Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş ara sınav(lar)ın başarı notuna toplam katkısı en az %20’dir. Yarıyıl/yılsonu sınavı 100 puan üzerinden notlandırılır. Yarıyıl/yılsonu sınavının başarı notuna katkısı %60 dır ve öğrenci bu sınavdan 100 üzerinden en az 50 almak zorundadır.
Öğrencilerin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Yarıyıl not ortalaması, öğrencinin o yarıyıl aldığı bütün derslerden sağladığı toplam AKTS kredisinin, aldığı derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Genel not ortalaması (GNO), öğrencinin tüm yarıyıllarda kayıt olunan derslerden sağladığı toplam AKTS kredisinin, aldığı tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Öğrencinin tekrar ettiği dersler olması halinde, önceki notlar yerine o derslerden alınan en son not genel not ortalamasına dâhil edilir, ancak öğrencinin tüm notları transkript üzerinde gösterilir. Gerek yarıyıl gerekse de genel not ortalamaları virgülden sonra iki hane olarak hesaplanır; ilgili not virgülden sonraki üçüncü hane 5 veya daha fazla olduğunda yukarıya, 4 veya daha az olduğunda aşağıya yuvarlanır. Yaz dönemi sonunda öğrencilerin yaz döneminde kayıt yaptırdıkları derslerden aldıkları notlar dikkate alınarak GNO yeniden hesaplanır.
Fakültemiz için bir dersin Sınav ve Başarı notu, Doğrudan Dönüşüm Sistemine göre ve Tablo 1 deki ağırlıktadır.
Tablo 1.
Birim |
Yarıyıl/ Yıl içi Değerlendirmesi Ağırlığı |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı Ağırlığı |
Başarı Değerlendirme Yöntemi |
BNAL |
Sağlık Bilimleri Fakültesi |
40 |
60 |
DDS |
50 |
Başarı Notu Aralığı |
Harfli başarı Notu |
Başarı Katsayısı |
Başarı Değerlendirmesi |
|
A+ |
4,00 |
Başarılı |
95-100 |
A |
4,00 |
Başarılı |
85-94 |
A- |
3,70 |
Başarılı |
80-84 |
B+ |
3,30 |
Başarılı |
75-79 |
B |
3,00 |
Başarılı |
65-74 |
B- |
2,70 |
Başarılı |
60-64 |
C + |
2,30 |
Başarılı |
55-59 |
C |
2,00 |
Başarılı |
Sağlık Bilimleri Fakültesi Lisans HARF Not Aralığı Doğrudan Dönüşüm Sistemi (DDS)
50-54 |
C- |
1,70 |
Geçer |
45-49 |
D+ |
1,30 |
Başarısız |
40-44 |
D |
1,00 |
Başarısız |
0-39 |
F |
0 |
Başarısız |
|
Fx |
0,00 |
Devamsız-Başarısız |
|
EX |
- |
Muaf |
|
S |
0,00 |
Yeterli-Başarılı |
|
U |
0,00 |
Yetersiz-Başarısız |
|
W |
- |
Çekilme |
|
I |
- |
Eksik |
|
P |
- |
Devam ediyor |
|
AU |
- |
Dinleyici |