Akdeniz ve Güneydoğu Avrupa Ülkeleri Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Turizm Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Karşılaştırmalı Hukuk Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi
Etkinlikler
Tanıtım
İletişim
Görünenin Ötesinde: Pareidolia Disiplinlerarası Söyleşi | 03 Ekim 2024
03.10.2024 tarihinde IAED 1001 Mekan Tasarım Stüdyosu I dersi kapsamında hazırlanan ısınma çalışmasında Klinik Nöropsikolog ve Bilişsel Nörobilimci Ekin ACIYİYEN tarafından “Görünenin Ötesinde: Pareidolia” isimli bir sunum gerçekleştirilmiştir.
Ekin ACIYİYEN, öğrencilerle birlikte pareidolia kavramını derinlemesine incelemiş ve bu süreçte, gözlemlediğimiz şekilleri nasıl anlamlandırdığımızı ve bu anlamlandırmanın beynimizde nasıl gerçekleştiğini açıklamıştır. Pareidolia, belirsiz uyaranlar aracılığıyla gözlemcinin aşina olduğu nesnelere benzetme yapması durumudur. Bu kapsamda sunum, öğrencilerin soyut düşünme becerilerini geliştirmelerine olanak tanımıştır. Sunumun ardından, öğrenciler ünlü soyut-dışavurumcu tabloları birlikte yorumlayarak, bu eserlerdeki kavramları keşfetme fırsatı bulmuşlardır. Bu süreçte, soyut tablolarda gördükleri şekillerin nasıl anlamlandırıldığını anlamaya çalışmışlardır. Elde ettikleri bilgileri kullanarak, kampüs içerisinde gördükleri şekilleri ve yüzleri fotoğraflayarak, beş kişilik gruplar halinde yaratıcı hikayeler oluşturmayı amaçlamışlardır. Farklı bir sanat disiplininden edinilen bilgiler ışığında öğrencilerin Mekan Tasarım Stüdyosu I dersinde kullanabilecekleri farklı bakış açıları kazanmaları hedeflenmiştir. Öğrenciler, tasarım sürecini yürütmek için ön tasarım, nicel ve nitel programlama, şematik tasarım ve tasarım geliştirme gibi adımları başarıyla gerçekleştirmişlerdir. Bu süreç, iç mekan tasarımında soyut kavramları somut hale getirmelerine olanak tanırken, yaratıcılıklarını ortaya koyma fırsatı sunmuştur. Ayrıca, pek çok farklı bakış açısının birleşimiyle ortaya çıkan yaratıcı çözümler geliştirmişlerdir.
Bu sunum, öğrencilerin iç mimarlık alanında estetik ve işlevsellik arasındaki dengeyi daha iyi kavramalarına yardımcı olmuştur. Öğrenciler tasarım sürecinin her aşamasında, gözlem yapmanın ve yorumlamanın ne kadar önemli olduğunu fark etmişlerdir. Pareidolia kavramı üzerinden geliştirdikleri bakış açıları, onları gelecekteki projelerinde daha yaratıcı ve etkili çözümler bulma konusunda teşvik etmiştir. Öğrenciler, sanat ve tasarım arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlama fırsatı bulurken, aynı zamanda yaratıcı düşünme becerilerini de geliştirmişlerdir. Bu deneyim, iç mimarlık eğitiminin görsel algı, kavramsal düşünme ve yaratıcı tasarım süreçleriyle ne kadar bütünleşik olduğunu göstermiştir.
Değerli katkıları ve paylaştığı kıymetli bilgiler için Klinik Nöropsikolog ve Bilişsel Nörobilimci Ekin ACIYİYEN’e teşekkür ederiz.