Etkinlikler

2024-2025 Güz
Oryantasyon Programı | 29 Eylül 2024 CUBO Boya Çalıştayı | 26 Eylül 2024 TOSCA Disiplinlerarası Tiyatro Gezisi | 26 Eylül 2024 Kedi Evi Tasarım Çalıştayı | 30 Eylül 2024 Veteriner Kliniği Teknik Gezisi | 03 Ekim 2024 Akra Antalya Hotel Teknik Gezi | 03 Ekim 2024 Türk Resminde Soyut Yaklaşımlar Söyleşisi | 03 Ekim 2024 Dual Interiors Çalıştayı | 03 Ekim 2024 Görünenin Ötesinde: Pareidolia Disiplinlerarası Söyleşi | 03 Ekim 2024 Mercan Dede Sergisi | 05 Ekim 2024 Kristal Mutfak ile Tasarım Söyleşisi | 07 Ekim 2024 Giyilebilir Aksesuar Çalıştayı | 11 Ekim 2024 ABU Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Disiplinlerarası Söyleşi | 18 Ekim 2024 Geberit Islak Hacim Uygulamaları | 22 Ekim 2024 İtalya'da Yüksek Lisans Yapmak - Mezun Etkinliği | 23 Ekim 2024 Algıyı Tasarlamak - Disiplinlerarası Söyleşi | 31 Ekim 2024 Mezun Ziyaretleri (I ve II) | 02 Kasım 2024 Tehlike Altındaki Geçmiş: Kültürel Mirası Korumak için Bilinç Oluşturmak | 05 Kasım 2024 7. Uluslararası Değişik Doğal Taş Tasarım Yarışması - Tasarım Söyleşisi | 12 Kasım 2024 Aytaş Yapı Teknik Gezisi | 19 Kasım 2024 Dual Interiors – Mobilya Atölyesi Teknik Gezisi | 20 Kasım 2024 Yöntime ile Tasarım Söyleşisi | 22 Kasım 2024 Pil Fabrikası Teknik Gezisi | 26 Kasım 2024 Prof. Dr. Edhem ELDEM ile Tasarım Söyleşisi | 28 Kasım 2024 Tohum Otizm Vakfı ile Tasarım Söyleşisi | 29 Kasım 2024 Escape from Sofa ile Tasarım Söyleşisi | 02 Aralık 2024 Abra Studio ve Abra ID - Cem Cemal Çobanoğlu | 04 Aralık 2024 Yeşim Kozanlı ile Tasarım Söyleşisi | 10 Aralık 2024 Simetri Merdiven Teknik Gezisi | 11 Aralık 2024 Fiziksel Engellilik Deneyimi - Etkileşimi | 20 Aralık 2024 İçmimarlık Kültürü ve Kavramı | 27 Aralık 2024 Mezunlar Forumu I | 27 Aralık 2024 Yeni Yıl Ağacı Tasarım Yarışması Sergisi | 27 Aralık 2024
Bölüm Kataloğu
Etkinlikler

2024-2025 Bahar

2024-2025 Güz

2023-2024 Bahar

2023-2024 Güz

Tanıtım

İletişim

İçmimarlık Proje Yönetiminde Farklı Branşları Organize Etmek

Antalya Bilim Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, öğrencilerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla içmimarlık projelerinde yönetim süreçleri, ekip koordinasyonu, bütçe kontrolü ve müşteri iletişimi gibi konuların ele alındığı kapsamlı bir etkinlik düzenledi. Etkinlik, Dr. Öğr. Üyesi Başak KARADUMAN ve Öğr. Gör. Canan BEDUR'un yürütücülüğünde, IAED 4102 İç Mimari Proje Yönetimi dersi çerçevesinde gerçekleştirildi. İçmimar Sabiha ALPASAR’ın konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte, sektör deneyimleri ve profesyonel işleyişe dair önemli bilgiler paylaşıldı.

İçmimarlık projelerinde süreci baştan sona kontrol etmenin gerekliliğine dikkat çekilerek, patronun doğrudan yönlendirme yapmasının işlerin doğru ilerlemesi açısından kritik olduğu vurgulandı. Şantiye denetimlerinin düzenli yapılması gerektiği, aksi takdirde hataların büyük maliyetlere yol açabileceği ifade edildi. Ticari projelerde teslim sürelerinin kısıtlı olduğu belirtilirken, doğru planlamanın proje başarısındaki rolü örneklerle anlatıldı.

Zaman yönetiminin önemine değinilerek, siparişlerin ve üretim süreçlerinin önceden planlanması gerektiği, sabit imalatlar tamamlanmadan hareketli mobilya ve dekoratif unsurların sürece dâhil edilmemesi gerektiği aktarıldı. Ekiplerle sürekli iletişim halinde olunmazsa geri dönülemez hataların ortaya çıkabileceği vurgulandı. Kaliteli ekiplerin bulunmasının zor olduğu, özellikle Antalya gibi bölgelerde usta bulmanın sıkıntılı olabileceği ifade edildi. İşlerin zaman baskısı altında tamamlanmaya çalışılmasının kaliteyi olumsuz etkileyebileceği, bu nedenle sürekli denetim yapılmasının zorunluluk olduğu belirtildi.

Müşteriyle iletişimin proje sürecinde şeffaf bir şekilde yürütülmesi gerektiği, müşterilerin tasarım değişiklikleri yapmak istemesinin yaygın olduğu ve bunun bütçeye etkileri konusunda önceden bilgilendirilmesi gerektiği dile getirildi. Proje maliyetlerinin her aşamada kontrol edilmesinin gerekliliği üzerinde durulurken, bazı işlerde fiyatların sürekli değişmesi nedeniyle önceden ödeme yapmanın avantajları anlatıldı. Ticari projelerde proje ücreti ile uygulama ücretinin ayrı değerlendirilmesi gerektiği ifade edildi.

Projelerde müşteri ile yazılı sözleşme yapmanın gerekliliği anlatılırken, projeye üç kez revize hakkı tanındığı, sonrasında ek ücret talep edildiği belirtildi. Ödeme planının projeye başlamadan önce müşteriyle netleştirilmesi gerektiği aktarıldı. Tasarım ücretlerinin içmimarlar odasının belirlediği fiyatlara göre yönlendirici olduğu ancak müşteri profili ve proje türüne göre değişiklik gösterebildiği ifade edildi.

İçmimarlık alanında müşteri edinmede sosyal medyanın ve referansların büyük rol oynadığı belirtilirken, yapılan işlerin iyi fotoğraflanarak paylaşılmasının yeni iş fırsatları yaratabileceği anlatıldı. Pandemi sürecinde müşteri bulma ve şantiye süreçlerinin zorlaşmasına rağmen sosyal medya kullanımının arttığı vurgulandı.

Etkinlik, öğrencilerin içmimarlık sektörüne dair önemli bilgiler edinmelerini sağlarken, profesyonel işleyişi yakından tanımalarına da olanak sundu. Kendi sektör deneyimlerini ve mesleki birikimlerini paylaşarak öğrencilerin bilinçlenmesine katkıda bulunan İçmimar Sabiha ALPASAR’a değerli katılımı için teşekkür ederiz.